اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرماندهی سپاه روح‌الله استان مرکزی:

طرح هجرت در 20 روستای استان مرکزی اجرا شد

خبرگزاری فارس: جانشین فرماندهی سپاه روح‌الله استان مرکزی از اجرای طرح بسیج سازندگی(هجرت3) در 20 روستا از روستاهای محروم این استان خبر داد.

طرح هجرت در 20 روستای استان مرکزی اجرا شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سردار نورخدا قاسمی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر به کارگیری قشر جوان در عرصه کار و تلاش و به منظور کمک به دولت در راستای خدمت‌رسانی به مردم، سازمان بسیج سازندگی وارد عرصه شد و برنامه‌ریزی‌های خوبی را به منظور تحقق این هدف با مشارکت سازمان‌های دولتی به انجام رساند.
وی با تاکید بر اینکه طرح بسیج سازندگی با هدف محرومیت‌زدایی بعد از تعطیلی مدارس به مرحله اجرا گذاشته شده،‌ تصریح کرد: فعالیت‌های بسیج سازندگی در چند عرصه انجام شد که این عرصه‌ها شامل عرصه آموزشی، بهداشتی، مشاوره‌ای و خدماتی، عمرانی،‌ همکاری با دولت و... بوده است.
جانشین فرماندهی سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: در حوزه بسیج دانشجویی 30 هزار نفرروز از دانشجویان بسیجی در 10 اردوگاه ساماندهی شدند و در قالب 43 گروه دانشجویی 25 تا 70 نفره در یک بازه زمانی 15 روزه با حضور در روستاهای محروم به انجام فعالیت در عرصه‌های آموزشی، بهداشتی، مشاوره‌ای، خدماتی و عمرانی پرداختند.
قاسمی گفت: در حوزه دانش‌آموزی نیز 52 هزار نفر روز عملکرد به ثبت رسیده است که این فعالیت‌ها شامل مرمت 143 مدرسه، تعمیر میز و صندلی، نقاشی و دیوار نویسی مدارس بوده که ظرف 15 روز به انجام رسیده است.
وی برگزاری مراسم شبی با شهدا، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری برنامه‌های فرهنگی را از ویژه برنامه‌های این طرح عنوان کرد.
جانشین فرماندهی سپاه روح‌الله استان مرکزی خاطر نشان ساخت: در حوزه همکاری با دولت تا پایان سال جاری 90 هزار نفرروز پیش‌بینی شده است که با همکاری جهاد کشاورزی به انجام خواهد رسید که تاکنون 43 هزار و 400 نفرروز کار در زمینه‌های دامپزشکی، آبخیزداری و آزمایشگاهی انجام شده است.
قاسمی افزود: همچنین در قالب طرح بسیج سازندگی تا 120 هزار نفرروز فعالیت‌های روشنگری و پیشگیری از اعتیاد در سطح مدارس، دانشگاه‌ها، پایگاه‌های بسیج و مساجد انجام شده است.
وی با بیان اینکه در حوزه عمرانی چندین پروژه بزرگ عمرانی توسط بسیجیان در حال اجرا است، خاطر نشان کرد: این پروژه‌ها شامل مشارکت در ساخت بیمارستان، خوابگاه‌های دانشجویی، مرکز دیالیز، نوسازی سیستم تاسیساتی مراکز دانشگاهی و ساخت خانه‌های بهداشت، ساخت غسالخانه، مرمت و بازسازی بقاع متبرکه است.
جانشین فرماندهی سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به استقبال بسیار خوب جوانان از این طرح گفت: جوانان از نیرو و پتانسیل بسیار خوبی برخوردارند که می‌توان از این نیرو و پتانسیل در آگاه‌سازی جوانان و خانواده‌ها، آموزش روش‌های بهتر زندگی کردن و... استفاده کرد که نیازمند همکاری و همزبانی دستگاه‌های دیگر است.
انتهای پیام/ر10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول