اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان زنجان:

خانواده اساسی‌ترین نهاد اجتماعی است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: مهم‌ترین ارکان اجتماع خانواده است، چرا که خانواده در کاهش جرم و انحرافات اساسی نقش بسیار مهمی دارد و باید از این نهاد اجتماعی صیانت شود.

خانواده اساسی‌ترین نهاد اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان زنجان، جعفر گل‌محمدی در جلسه بنیاد صیانت از خانواده با بیان اینکه خانواده نهاد مقدسی است که مورد توجه و تاکید اسلام است، گفت: بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی ناشی از بنیان سست خانواده‌هاست و دستگاه‌های مسئول باید با شناسایی کانون‌های این ناهنجاری‌ها، متناسب با آنها اقدامات پیشگیرانه انجام دهند.

وی افزود: جامعه بی‌ثبات، ریشه در خانواده بی‌ثبات دارد و اگر ارزش‌ها بر خانواده حاکم نباشد، جامعه با مشکل مواجه می‌شود.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان زنجان بر تشکیل کلاس‌های آموزش اصول و مبانی  خانواده‌ها تاکید کرد و افزود: برنامه‌های بنیاد صیانت از خانواده باید علمی – تخصصی باشد و برای تحکیم اساس خانواده‌ها از صاحبان فکر و اندیشه، جامعه‌شناسان و روانشناسان استفاده کنند.

وی با اعلام اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیش از 70 درصد مجرمان و متهمان به نوعی از خانواده‌های نابسامان هستند، خاطر نشان کرد: در دادگستری کل استان زنجان برای صیانت خانواده و پیشگیری از فروپاشی آن، دو شعبه مشاوره خانواده شورای حل اختلاف تشکیل شده است.

در ادامه این جلسه معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان زنجان در سخنانی با بیان اینکه پیشگیری قبل از وقوع جرم از برنامه‌های مهم قوه قضائیه است، به تشریح اهداف بنیاد صیانت از خانواده پرداخت و گفت: هدف از تشکیل این بنیاد برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری در جامعه است که تمرکز آن بر روی خانواده است.

حسن‌زاده به اصل 156 قانون اساسی و برنامه پنجم توسعه کشور اشاره کرد و گفت: برای حل مشکلات بنیان خانواده باید همه اداره‌ها و نهادهای دولتی و مردمی با امکانات خود در راستای صیانت از خانواده با دستگاه قضایی همکاری کنند.

وی تعامل و همکاری با رسانه‌های گروهی و صدا و سیما را عامل مهمی در فرهنگ‌سازی و تحکیم خانواده‌ها برشمرد و گفت: بیش از 80 درصد پرونده‌های خانوادگی را می‌توان با آگاه‌سازی و مشاوره حل کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان زنجان در پایان خواستار تعامل و همکاری بیشتر اداره‌ها، سازمان‌های دولتی و مردمی با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان زنجان در تحکیم بنیان خانواده شد.

این جلسه در سالن ولایت دادگستری کل استان زنجان و با حضور اعضای بنیاد صیانت از خانواده تشکیل شد.

انتهای پیام/س30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول