اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم استهبان و نیریز در مجلس:

فشار گرانی بر خانواده‌ها سنگینی می‌کند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم استهبان و نیریز در مجلس شورای اسلامی گفت: گرانی و افزایش روزافزون قیمت اجناس و مایحتاج مردم علاوه بر بیکاری، فشار بسیاری بر خانواده‌ها وارد می‌کند و کمر آن‌ها را خم کرده است.

فشار گرانی بر خانواده‌ها سنگینی می‌کند

محمد سقایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: در حالی که در سفر اول و دوم دولت و نیز سفر مقام معظم رهبری به فارس احداث پتروشیمی استهبان، فسا، داراب، جهرم، کازرون، فیروزآباد و نورآباد و خط اتیلن مرکز به تصویب رسید اما از اجرای آن‌ها خبری نیست و چه کسی باید پس از چهار سال پاسخ‌گو باشد.

وی با بیان اینکه مردم از نمایندگان خود سئوال می‌کنند سرانجام پتروشیمی در استانی که بزرگترین مخازن گازی را به خود اختصاص داده چه شده است افزود: دولت بستر لازم را برای سرمایه‌گذاری فراهم نمی‌کند.

نماینده مردم استهبان و نیریز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: یکی از مشکل‌های استان فارس معضل بیکاری است اما دستگاه‌های متولی رسالت خود را به نحو مطلوب برای حل این مشکل جانکاه انجام نمی‌دهند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور وعده ایجاد بیش از 2 میلیون شغل در سال 90 را داده بود اما باید پرسید سهم استان فارس و شهرستان استهبان و نیریز از اشتغال و سرمایه‌گذاری چه میزان و کجا است.

سقایی تصریح کرد: اگر در کل کشور حدود 420 شهرستان وجود داشته باشد در هر شهرستان حدود 6 هزار نفر باید مشغول به کار شوند در صورتی که برای هر فرصت شغلی حداقل 20 میلیون تومان نیاز باشد بالغ بر یک‌هزار و 200 میلیارد تومان باید سرمایه‌گذاری شود اما معلوم نیست تامین منابع مالی از کجا و به چه شکل ممکن است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این در حالی بوده که برای احداث یک واحد کوچک بیش از چهار سال است سرمایه‌گذار تلاش می‌کند و بین دستگاه‌های اجرایی سرگردان باقی مانده است.

نماینده مردم استهبان و نیریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای حمایت از بخش تولید قانون صراحت دارد اما به علت عدم حمایت از این بخش اغلب صنایع و کارگاه‌ها با تعطیلی مواجه و سرمایه‌گذاران با بحران جدی رو به رو هستند.

وی با اشاره به اینکه عدم پرداخت صورت کارکرد پیمانکاران پروژه‌های عمرانی خود باعث بیکاری کارگران این بخش شده است، گفت: فقط وزارت راه و شهرسازی در استان فارس حدود 250 میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار شده و حال باید پرسید اشتغالی که در سال 90 به وجود آمده در کدام بخش و مکان بوده است.

سقایی ابراز داشت: چگونه است برای احداث یک راه کوتاه بین دو شهرستان و نیز برای راه‌آهنی که بن‌بست است و به نظر تمام کارشناسان توجیه اقتصادی ندارد مبلغ بسیاری اختصاص می‌یابد اما برای راه‌آهن گل گهر - شیراز که بیشترین حمل بار را دارد سه سال در پیوست قانون قرار گرفته شده است.

نماینده مردم استهبان و نیریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پروژه راه‌آهن گل‌گهر به شیراز دارای اعتبار کافی است، اظهار داشت: برابر کدام قانون اعتبار مصوب اختصاص یافته پرداخت نمی‌شود و اعتبارات ردیف‌های بودجه بر خلاف قانون جا به جا می‌شود.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول