اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان استان قم:

هزینه‌ها برای گرایش مردم و خانواده‌ها به سمت ورزش کاهش یابد

خبرگزاری فارس: معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان استان قم گفت: برای گرایش مردم به ورزش باید کاری کنیم که هزینه‌های ورزشی کاهش یابد.

هزینه‌ها برای گرایش مردم و خانواده‌ها به سمت ورزش کاهش یابد

رسول منعم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: برای این منظور باید کاری کنیم که امکانات و فضاهای ورزش کردن برای استفاده عموم خانواده‌ها و مردم، به آسانی در دسترس قرار بگیرد‌ زیرا در نهایت این دستگاه ورزش و به دنبال آن جامعه است که از آن سود می‌برد.   

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن اوقات فراغت نسل جوان جامعه عنوان داشت: اوقات فراغت فرصت ایجاد بسیاری از پیشرفت‌های نسل آینده است که بخشی از آن می‌تواند در ورزش شکوفا شود.

معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان استان قم خاطر نشان کرد: اوقات فراغت نسل جوان جامعه در صورتی که مورد استفاده بهینه و مطلوب قرار بگیرد، زمینه‌ساز بسیاری از پیشرفت‌های نسل آینده جامعه خواهد بود.

وی همچنین اظهار داشت: با توجه به اینکه سال تحصیلی دانش‌آموزان رو به پایان است، اهتمام و توجه کافی و البته جدی به موضوع اوقات فراغت نوجوانان و جوانانی که 9 ماه متوالی مشغول تحصیل بوده‌اند،‌ حتی از دوران تحصیل آنها بسیار مهم‌تر است.

منعم عنوان کرد: در دوران تحصیل، توجه به درس و انگیزه برای موفقیت در امتحانات سال تحصیلی، تمام تمرکز یک نوجوان و جوان را به خود معطوف می‌کند اما با پایان زمان تحصیل، باید به فکر ساماندهی اوقات فراغت آنها بود تا از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

وی یادآور شد: در واقع اوقات فراغت است که اگر درست استفاده شود، زمینه‌ساز شناخت استعدادها و بروز توانمندی‌های نسل آینده‌ساز جامعه می‌شود اما اگر از آن به نحو مطلوب بهره‌برداری نشود، ممکن است بذر بسیاری از انحرافات پاشیده شود.

معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان استان قم افزود: خواسته‌های نوجوانی و جوانی بسیار زیاد است و اگر به درستی و در مسیر صحیح هدایت نشوند، ممکن است عواقب سوء به دنبال داشته باشند اما در مقابل در صورتی که به خوبی مورد استفاده قرار بگیرند،‌ به واقع خدمتی به پیشرفت آینده جامعه است.

منعم در ادامه به نقش بسیار ارزنده ورزش در پر کردن اوقات فراغت جوانان اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه ورزش به عنوان رکن اصلی سلامتی جسم و روح،‌ مورد پسند تمام افراد جامعه در سنین مختلف است، باید از ورزش به خوبی برای بهینه‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان جامعه بهره برد.

وی ادامه داد: وقتی از رشته‌های مختلف برای پرداختن دانش‌آموزان و نسل جوان جامعه صحبت می‌شود، گرایش بیشتر خانواده‌ها به ورزش است و این مهم اهمیت تاثیرگذاری ورزش در سلامت جسم و روح و پر کردن بهینه اوقات فراغت است.

معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان استان قم عنوان کرد: باید از اوقات فراغت برای کشف استعدادها استفاده شود و بعد از آن با پرورش صحیح این استعدادها می‌توان آینده‌ای بسیار خوب برای ورزش قهرمانی استان قم در رشته‌های مختلف ورزشی و مسابقات گوناگون به وجود آورد.

وی افزود: با توجه به اینکه در برنامه‌های اوقات فراغت با نسل نوجوان و جوان جامعه سر و کار داریم، این بهترین فرصت است تا با برگزاری برنامه‌های فرهنگی، خودسازی معنوی را نیز در کنار خودسازی جسمی ترویج دهیم که اگر این‌گونه شود بهترین نوع بهره‌برداری از ورزش است.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول