اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نیمه تیرماه امسال صورت می‌گیرد

اجرای طرح پزشک خانواده شهری در فارس

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از اجرای طرح پزشک خانواده شهری در نیمه تیر ماه، همزمان با میلاد با سعادت امام عصر (عج) در فارس، به عنوان نخستین استان در کشور خبر داد.

اجرای طرح پزشک خانواده شهری در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، محمدهادی ایمانیه اظهار داشت: در راستای اجرای عدالت در سلامت و دسترسی آسان تمام مردم و گروه‌های سنی به خدمات بهداشتی و درمانی مناسب، طرح پزشک خانواده شهری در استان فارس اجرایی می‌شود.

وی افزود: با اجرای این طرح هزینه‌های پرداختی توسط مردم در حوزه درمان کاهش پیدا می‌کند.

این مسئول گفت: در این طرح هر یک از پزشکان با زیرپوشش گرفتن جمعیت بین 500 تا 2 هزار و 500 نفر در هر یک از مراکز ارائه خدمات پزشک خانواده، به خدمت‌رسانی به مردم می‌پردازند.

ایمانیه بیان کرد: هر یک از مراکز ارائه خدمات پزشک خانواده از یک تیم 17 نفره تشکیل می‌شود که شامل چهار پزشک عمومی، پرستار، روانشناس بالینی، کارشناس تغذیه، کارشناس مامایی و کاردان‌های مربوطه می‌شود و جمعیت 10 هزار نفری از بیماران را پوشش می‌دهند.

وی اضافه کرد: در طرح پزشک خانواده خدمات سطح اول شامل ویزیت و داروهای مورد قبول بیمه‌ها، رایگان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار امیدواری کرد که با همکاری رسانه‌های ارتباط جمعی، سازمان‌های بیمه‌گر، پزشکان و نیروهای ارائه دهنده خدمات سلامت و مردم این استان، این طرح به خوبی در فارس به عنوان استان پیشرو اجرا شود.

به گزارش فارس، در راستای اجرای مناسب این طرح جلسه مشترکی با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، روسای بیمه‌های خدمات درمانی، تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح و مدیرکل و معاونان خبر، صدا و سیمای مرکز فارس برگزار شد، که رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تشریح برنامه‌های طرح پزشک خانواده، مسئولان صدا و سیما را در جریان چگونگی اجرای طرح قرار داد.

ایمانیه با اشاره به تاکید استاندار فارس مبنی بر لزوم اطلاع‌رسانی به مردم در زمینه این طرح، اجرای برنامه‌های مشترک و همکاری صدا و سیما با دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سازمان‌های بیمه‌گر را ضروری دانست.

انتهای پیام/صا30/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول