اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دماوند:

جلوی خدشه‏دار شدن بنیان خانواده گرفته شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان دماوند گفت: متأسفانه در سال‏های اخیر به دلیل شیوع موارد بی‏فرهنگی، آسیب‏هایی جدی به بدنه فرهنگی خانواده‏ها وارد آمده است.

جلوی خدشه‏دار شدن بنیان خانواده گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران-دماوند، علی‏رضا قاسمی‏فرزاد ظهر امروز در جمع مسئولان فرهنگی شهرستان دماوند اظهار داشت: از جمله عوامل تأثیرگذار در این زمینه می‏توان به پدیده شوم ماهواره اشاره کرد.

وی ادامه داد: در خصوص موضوع عفاف و حجاب نیز مانند هر مبحث دیگری باید در پی علل و معلول‏های مؤثر آن بود.

قاسمی‏فرزاد با اشاره به واژه‏های مورد استفاده رهبر فرزانه انقلاب پیرامون هجمه فرهنگی دشمن یادآور شد: رهبر معظم انقلاب از حدود دهه‏ 70 بدین‌سو با استفاده از واژه‏هایی نظیر "شبیخون فرهنگی"، "ناتوی فرهنگی" و اخیرا "مهندسی فرهنگی" از این هجمه گسترده سخن به میان آورده بودند.

فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: بیان چنین واژه‏های مفهومی و عمیق از سوی معظم‏له در قالب بیاناتی روشن‏گر و گران‏سنگ نشانه عمق دغدغه ایشان از بروز آسیب‏های مختلف به بدنه فرهنگی جامعه اسلامی است.

وی اضافه کرد: دشمن قسم‏خورده نظام مقدس اسلامی و مردم انقلابی این مرز و بوم شهیدپرور در بیش از سه دهه گذشته از راه‏های خصمانه مختلف سعی بر توقف راه متعالی امام راحل (ره) و شهدای گلگون‏کفن هشت سال دفاع مقدس داشتند.

قاسمی‏فرزاد افزود: مواجهه با شکست‏های استخوان‏شکن پیاپی در جبهه‏های اقتصادی و نظامی، راهکار فرهنگی را به حربه جدید نوک پیکان تهاجم استکبار علیه امت اسلامی ایران تبدیل کرد.

به گفته فرماندار شهرستان دماوند، مشکلات موجود در زمینه عفاف و حجاب و دیگر نمونه‏های بی‏فرهنگی در جامعه نشأت گرفته از همان تهاجم، شبیخون، ناتو و مهندسی فرهنگی دشمن است.

وی با اشاره به وضع فرهنگی شهرستان دماوند خاطر نشان کرد: خوشبختانه شهرستان دماوند به عنوان سرزمین دارالمؤمنین با برخورداری از فرهنگی غنی و بنیان‏های مستحکم مذهبی، کمتر از سایر نقاط از اثرات بی‏فرهنگی متأثر است.

قاسمی‏فرزاد تصریح کرد: اما اگر اقدامات فرهنگی لازم و به موقع در این خطّه دین‏پرور و انقلابی صورت اجرایی به خود نگیرد، خدای نکرده امکان سرایت موارد بی‏فرهنگی بدان دور از ذهن نیست.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول