اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رحیمی:

راه آهن چابهار ـ مشهد نیازمند 4 هزار میلیارد تومان اعتبار است

خبرگزاری فارس: معاون اول رئیس جمهور گفت: راه‌آهن چابهار به سمت مشهد که از خراسان‌جنوبی نیز عبور می‌کند نیازمند 4 هزار میلیارد تومان اعتبار است.

راه آهن چابهار ـ مشهد نیازمند 4 هزار میلیارد تومان اعتبار است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا رحیمی پیش از ظهر امروز در همایش بین‌المللی خراسان‌جنوبی، ترانزیت و توسعه محور شرق با بیان اینکه ترانزیت یکی از مسائل اصلی برای توسعه کشور است، اظهار داشت: یکی از صادرات عمده کشور ما نفت است که در این راستا ایران سالانه 100 میلیارد دلار از محل فروش نفت درآمد دارد.

وی با اشاره به اینکه سهم ایران و کشورهای همسایه از ترانزیت بسیار کم است، افزود: باید تلاش کنیم تا ارقام درآمدی از ترانزیت افزایش بیشتری پیدا کند چرا که همه کشورها می‌توانند از این درآمد استفاده کنند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه جاده ابریشم یکی از مظاهر قدمت 2 هزار ساله ترانزیت در منطقه است، گفت: حمل و نقل می‌تواند به گسترش ارتباطات کمک کند که این امر سبب افزایش اشتغال و تجارت می‌شود.

*باید نسخه‌ای برای تسهیل ترانزیت در میان کشورهای منطقه پیچیده شود

رحیمی تصریح کرد: باید از فرصت برگزاری این همایش استفاده کنیم تا بتوانیم نسخه‌ای برای افزایش میزان ترانزیت و سود حاصله از آن داشته باشیم.

وی به موقعیت ایران در توسعه ترانزیت اشاره کرد و ادامه داد: صادرات کالا از چین به اروپا در یک بازه زمانی سه ماهه انجام می‌شود که از مسیر ایران این زمان به دو هفته کاهش پیدا می‌کند که سبب کاهش قیمت تمام شده کالا می‌شود.

*راه آهن چابهار ـ مشهد نیازمند 4 هزار میلیارد تومان اعتبار است

معاون اول رئیس جمهور گفت: راه‌آهن چابهار به سمت مشهد که از خراسان‌جنوبی نیز عبور می‌کند نیازمند 4 هزار میلیارد تومان اعتبار است.

رحیمی از مسئولان کشورهای همسایه که در این همایش حضور دارند خواست که در راستای کاهش تعرفه‌های ترانزیتی تلاش کنند تا بتوانیم گام اساسی در این راستا برداریم.

وی یادآور شد: برگزاری این‌گونه همایش‌ها بسیار پر سود است اما کافی نیست و باید کشورهای ذینفع با برگزاری نشست‌های مشترک در راستای حل مشکلات موجود در این بخش تلاش کنند.

معاون اول رئیس جمهور افزود: مسیر چابهار، زاهدان، بیرجند، مشهد، سرخس و ترکمنستان به طول یک‌هزار و 600 کیلومتر مسیری بسیار مناسب برای اتصال به آب‌های آزاد دنیا است که این مسیر برای کشورهای CIS دارای اهمیت است.

رحیمی خاطرنشان کرد: همچنین توسعه ترانزیت از این محور برای کشورهای عربی به ویژه عمان نیز دارای اهمیت است که مسئولان این کشور خواستار استفاده از بندر چابهار برای دسترسی به آب‌های آزاد هستند.

وی ادامه داد: ترانزیت سرمایه‌گذاری است که باید یک بار برای همیشه در کشور انجام شود.

انتهای پیام/ح10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول