اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر خبر داد

ترانزیت کالا از خرمشهر به کشورهای آسیای میانه، ترکیه، روسیه و عراق

خبرگزاری فارس: مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از ترانزیت کالا از بندر خرمشهر به کشورهای آسیای میانه، ترکیه، روسیه و عراق خبر داد.

ترانزیت کالا از خرمشهر به کشورهای آسیای میانه، ترکیه، روسیه و عراق

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، عادل دریس ظهر امروز در مراسم نخستین کنگره شهدای سازمان بنادر و دریانوردی کشور که با حضور مسئولان شهری، استانی و کشوری در سالن پایانه مسافربری خلیج‌فارس اداره کل بنادر و دریانوردی خرمشهر برگزار شد، با معرفی مختصر بندر خرمشهر اظهار کرد: بندر خرمشهر به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین بنادر ایران در ناحیه شمال غرب خلیج فارس و در قلب منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند واقع شده است.

وی با اشاره به اینکه این بندر با کشور عراق دارای مرز مشترک بوده و در حلقه طلایی ارتباط تجاری کشور با کشورهای حاشیه خلیج فارس است، افزود: یکی از نکات حائز اهمیت سرعت دسترسی به ناوگان ریلی و جاده‌های ترانزیت کشور و همچنین فرودگاه بین‌المللی آبادان است که جابه‌جایی و انتقال کالا را برای مقاصد داخلی و همچنین ترانزیت خارجی به مقصد کشورهای آسیای میانه، ترکیه،  روسیه و عراق با ارزان‌ترین هزینه حمل ممکن و میسر می‌کند.

* ‌بندر خرمشهر نگین درخشان خلیج فارس

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر اضافه کرد: برخورداری از ترمینال مسافری دریایی خلیج فارس به‌ عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین ترمینال‌های دریایی کشور و منطقه نقش عمده‌ای در توسعه مناسب تجاری بندر خرمشهر با سایر بنادر منطقه داشته است.

وی با بیان اینکه امیدواریم با تعامل و حمایت مسئولان سازمان‌های دیگر در بهره‌برداری مناسب از زیرساخت‌های ایجاد شده بندر خرمشهر موفق‌تر عمل شود، ادامه داد: استقرار سیستم مدیریت یکپارچه، ‌ارتقای بهره‌وری، ‌افزایش کیفیت و ایمنی عملیات، ‌جلب رضایت ارباب رجوع و سازگاری فعالیت‌های بندر خرمشهر با مبانی حفاظت از محیط زیست، ‌بندر خرمشهر را به‌ عنوان نگین درخشان خلیج فارس به مشتریان ما معرفی کرده است.

* شهدا مایه بالندگی ایران اسلامی هستند

دریس در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: آنچه امروز مایه بالندگی مردم ایران اسلامی در برابر ابرقدرت‌ها بوده ایثار و از جان گذشتی آن بزرگان تاریخ کشور است.

وی عنوان کرد: جنگ تحمیلی و محاصره اقتصادی کشور از سوی کشورهای شرق و غرب و نیاز جبهه‌های جنگ به تسلیحات، مواد غذایی، سوخت و ... همگی از عواملی بودند که با از جان گذشتگی و ایثار اسطوره‌های این  سازمان و ایفای نقش جهادی خود در پیشبرد اهداف نظامی و مقاومت در مقابل دشمن متجاوز، توانست بالندگی کشور را به خوبی ترسیم کند.

وی همچنین ضمن قدردانی از مقام شامخ و صبور شهدا، رزمندگان و ایثارگران دوران هشت ساله دفاع مقدس، خانواده‌های شهدای سازمان بنادر را یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این مراسم دانست و گفت: با شبیه‌سازی صورت گرفته از عملیات بیت‌المقدس در محوطه این اداره کل، یاد و خاطره شهدای آزادسازی بندر خرمشهر زنده خواهد ماند.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول