اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی همایش بین‌المللی ترانزیت خبر داد

پذیرش 130 مقاله در همایش ترانزیت

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی همایش بین‌المللی خراسان‌جنوبی، ترانزیت و توسعه محور شرق از پذیرش 130 مقاله در این همایش خبر داد و گفت: معاون اول رئیس جمهور میهمان ویژه این همایش دو روزه است.

پذیرش 130 مقاله در همایش ترانزیت

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، خلیل خلیلی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به جزئیات برگزاری همایش بین‌المللی خراسان‌جنوبی، ترانزیت و توسعه محور شرق اشاره کرد و اظهار داشت: این همایش قرار است در تاریخ 18 و 19 اردیبهشت‌ماه سال جاری در دانشگاه بیرجند برگزار شود.

وی تصریح کرد: متولیان برگزاری این همایش استانداری خراسان‌جنوبی، وزارت راه و شهرسازی، شورای هماهنگی مناطق آزاد و دانشگاه بیرجند است.

دبیر اجرایی همایش بین‌المللی خراسان‌جنوبی، ترانزیت و توسعه محور شرق به اهداف برگزاری این همایش بین‌المللی اشاره کرد و گفت: ‌این همایش با هدف تبیین و برجسته‌سازی محور شرق برگزار می‌شود تا پتانسیل‌ها و توانمندی‌های موجود در این محور بیشتر شناخته شود.

خلیلی ادامه داد: محور شرق از چابهار آغاز و پس از گذشت زاهدان، بیرجند به خراسان رضوی و سرخس می‌رسد و این محور دارای اهمیت و حساسیت زیادی است.

وی تصریح کرد: این محور کشورهای همسایه شمال شرق ایران را که به آب‌های آزاد دسترسی ندارند به این آب‌ها متصل می‌کند و از این نظر برای این کشور نقش استراتژیکی را ایفا می‌کند.

*کشورهای منطقه خواستار فعال شدن محور شرق هستند

دبیر اجرایی همایش بین‌المللی خراسان‌جنوبی، ترانزیت و توسعه محور شرق ادامه داد: بسیاری از کشورهای منطقه مایل هستند که این محور فعال‌تر باشد چرا که دارای تاثیرات اقتصادی مستقیمی برای همه کشورها است.

خلیلی تصریح کرد: ما قصد داریم که با برگزاری این همایش بستری را برای سیاست‌مداران ایجاد کنیم تا در مورد موضوعات کارشناسی مرتبط با این محور بحث و تبادل نظر کنند.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول