اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

18 و 19 اردیبهشت‌ماه جاری

همایش ترانزیت و توسعه محور شرق در بیرجند برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌جنوبی گفت: بیرجند در روزهای 18 و 19 اردیبهشت‌ماه سال جاری میزبان همایش بین‌المللی خراسان‌جنوبی، ترانزیت و توسعه محور شرق خواهد بود.

همایش ترانزیت و توسعه محور شرق در بیرجند برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان‌جنوبی، قهرمان رشید اظهار داشت: این همایش دو روزه با حضور مسئولانی از کشورهای آسیای مرکزی، افغانستان، پاکستان، هندوستان، تاجیکستان و اتحادیه‌های حمل و نقل ایرانی و خارجی از 18 کشور دنیا در مرکز استان خراسان‌جنوبی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این همایش مسئولان بلندپایه جمهوری اسلامی ایران نیز حضور خواهند داشت، تصریح کرد: نخستین همایش بین‌المللی توسعه محور شرق در سال 87 در تهران برگزار شد و اردیبهشت‌ماه سال جاری نیز دومین همایش بین‌المللی توسعه محور شرق در بیرجند برگزار خواهد شد که نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصادی منطقه به ویژه خراسان جنوبی خواهد داشت.

استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: علاوه بر خراسان‌جنوبی استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان‌رضوی، مناطق آزاد تجاری، وزارت راه و شهرسازی، دانشگاه بیرجند و سازمان راهداری کشور نیز در برگزاری این همایش سهیم خواهند بود.

رشید افزود: محور شرق مسیری است که از چابهار آغاز شده و پس از گذر در شهرهای ایران از زاهدان، نهبندان، سربیشه، بیرجند، قاینات، مشهد و سرخس به آسیای میانه امتداد یافته و کلیه خروجی‌های آن به سمت مرزهای ایران جزو آن است.

وی تصریح کرد: شناسایی ظرفیت‌های استان، تقویت ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری، تقویت مرز مشترک با افغانستان و استفاده از این ظرفیت بزرگ، جاده‌های مواصلاتی و بررسی راه‌های تقویت سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی و معرفی هرچه بیشتر منطقه از مهم‌ترین محورهای مورد بحث در این همایش خواهد بود.

استاندار خراسان‌جنوبی به مقالات رسیده به این همایش اشاره کرد و افزود: تاکنون 320 مقاله به دبیرخانه این همایش واصل شده است که پس از بررسی مقالات در کمیته علمی، تعداد 143 مقاله پذیرفته شده که از این تعداد 35 مقاله به صورت شفاهی ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول