اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌جنوبی تاکید کرد

همایش ترانزیت و توسعه محور شرق فرصتی برای توسعه مبادلات

خبرگزاری فارس:‌ استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی ترانزیت و توسعه محور شرق کشور در اردیبهشت‌ماه جاری گفت: برگزاری این همایش می‌تواند فرصتی برای تبیین ظرفیت‌های موجود و توسعه حجم مبادلات باشد.

همایش ترانزیت و توسعه محور شرق فرصتی برای توسعه مبادلات

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قهرمان رشید صبح امروز در نخستین جلسه شورای اداری استان در سال 91 خواستار همکاری مسئولان دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری با کیفیت این همایش در استان شد.

وی با بیان اینکه مجوز برگزاری این همایش از کمیسیون فرهنگی اخذ شده است، اظهار داشت: محور ترانزیتی شرق اهمیت فوق‌العاده‌ای در مبادلات ایران دارد و یکی از اهداف برگزاری این همایش تقویت مبادلات بین‌المللی از این محور است.

استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: ‌این محور از چابهار در استان سیستان و بلوچستان آغاز و تا خراسان‌رضوی ادامه دارد و توسعه و تقویت روابط از این محور می‌تواند عامل مهمی در راستای توسعه این مناطق باشد.

*ساخت جاده ترانزیتی تا فراه افغانستان در راستای رونق تجارت

رشید تصریح کرد: اقدامات مناسبی در راستای رونق مسائل اقتصادی در استان انجام شده است که ایجاد جاده ترانزیتی تا ماهیرود و از آنجا تا استان فراه افغانستان یکی از این موارد است.

وی ادامه داد:‌ همچنین در این راستا کارهای مقدماتی برای ایجاد و فعالیت منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان بیرجند انجام شده است که این ظرفیت‌ها باید به خوبی تبیین شود تا اثربخشی لازم را داشته باشد.

استاندار خراسان‌جنوبی از تشکیل کارگروه توسعه کشاورزی در سطح ملی و در استان خراسان‌جنوبی خبر داد و گفت: رئیس جمهور بر روی توسعه محورهای کشاورزی به‌عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه کشور تاکیدات زیادی دارند که باید مورد توجه مسئولان باشد.

رشید ادامه داد: در خراسان‌جنوبی نیز به رغم محدودیت‌هایی که در این بخش وجود دارد ولی باید برای توسعه محورهای مرتبط با کشاورزی تلاش ویژه‌ای صورت گیرد همچنین برای توسعه صنایع نیز کارگروهی تشکیل شده است.

وی با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی گفت: باید محصولات تولیدی استان در اولویت خرید و بعد هم تولیدات ملی قرار گیرد تا بتوانیم گامی در راستای عمل به منویات رهبری برداریم.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول