اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش:

مهم‌ترین بخش سند تحول بنیادین تعریف شخصیت معلم است

خبرگزاری فارس: دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: مهم‌ترین بخش سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تعریف شخصیت معلم است.

مهم‌ترین بخش سند تحول بنیادین تعریف شخصیت معلم است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی، مهدی نوید در نشستی با مسئولان و معلمان شهرستان‌های شیروان و فاروج اظهار داشت: نگاه متفاوت به معلم مهم‌ترین بخش سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

وی افزود: دست اندرکاران تعلیم و تربیت باید به دنبال درس‌ها و آموزش‌هایی برای دانش‌آموزان باشند که هم سعادت دنیوی و اخروی را برای آنان مهیا و تأمین کنند و هم آنان را در مسیر توجه به ارزش‌های معرفتی، الهی، دینی و اسلامی هدایت کنند.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش کشور اظهار داشت: کسانی می‌توانند در سند تحول نقش‌آفرینی کنند که با نگاه نقادانه به وضع موجود نگاه کنند.

وی با بیان اینکه تنها تغییر کتاب و فضای ساختار فیزیکی در این سند موثر نخواهد بود، گفت: باید مدیریت تعلیم و تربیت به یک مدیریت تربیتی و فرهنگی ارتقا یابد و همه پدیده‌های پیدا و پنهان در اجرای این سند لحاظ شود.

نوید پایین بودن نرخ بهره‌وری و اثربخشی، به روز نبودن ساختارها در روند و فرایندها، ضعف در پاسخگویی در سطح ملی و جهانی را مهمترین دلایل تدوین سند تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش برشمرد.

وی تاکید کرد: برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ما نیاز به افرادی داریم که اعتقاد به ایجاد تحول در آموزش و پرورش داشته باشند.

عباس صدری مدیر سند تحول راهبردی نیز در این نشست گفت: تحول بنیادین در آموزش و پرورش نیازمند یک بستر اجتماعی و فرهنگی مناسب است و همراهی بیش از پیش خانواده‌ها، مدیران و کارشناسان را می‌طلبد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان شیروان هم اظهار داشت: با تدوین و تصویب سند تحول بنیادین و ترسیم جایگاه آموزش و پرورش در نقشه جامع علمی کشور، مسیر نظام تعلیم و تربیت روشن است.

مهدی سرایدار تاکید کرد: مدیران به سند تحول آموزش و پرورش اهتمام بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/س30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول