اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش:

سمت و سوی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نگاه رهبری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین با رویکرد جدید در آموزش و پرورش به سمتی می‎رود که مورد نظر مقام معظم رهبری است.

سمت و سوی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نگاه رهبری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر علیرضا رحیمی پیش از ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: یکی از مباحث عمده در این سند توجه ویژه به تربیت نیروی انسانی است که در قالب تاسیس دانشگاه فرهنگیان با جذب 25 هزار دانشجوی معلم در سال آینده رقم می‎خورد.

مدیرکل دفتر دبستانی وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: در سال آینده با شکل‎گیری سیستم جدید آموزشی در مقطع ابتدایی نیازمند نوسازی در ساخت و سازها و وسایل کمک آموزشی مبتنی با تغییر دروس هستیم که در سند تحول به خوبی دیده شده است.

وی افزود : یکی از شاخص‎های مهم دسترسی به اهداف این سند رسیدن به تفاهم فکری بین اعضای شورای آموزش و پرورش در استان‎هاست تا با کمترین مشکل، بندهای این سند عملیاتی شود.

رحیمی اضافه کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که با نگاه ویژه به منویات و دغدغه های مقام معظم رهبری در شورای عالی فرهنگی کشور مصوب شد با ضرورت توجه بومی‌سازی برای اجرا در اختیار استان‎ها قرار گرفته است.

وی گفت: اگر اعضای شورای آموزش و پرورش به اهداف کلان و خرد این سند احاطه نداشته باشند در مباحث مطرح شده در این سند دچار تعارض می‌شوند و با تصمیم‎گیرهای نادرست تجربه تلخ مدارس کار و دانش در دو دهه قبل تکرار می‎شود.

رحیمی افزود: با توجه به تغییرات در متون درسی سال آینده مقطع دبستان تمامی معلمان دوره ابتدایی در تابستان سال آینده در کلاس‎های ضمن خدمت با شیوه‎های جدید تدریس آشنا می‎شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در این نشست گفت: با توجه به تصویب تعهد هر دستگاه اجرایی برای ساخت یک مدرسه هوشمند در استان، امیدواریم دستگاه‎های اجرایی هر چه سریع‎تر در این زمینه اقدام کنند.

خلیل رضایی افزود: مقرر شده بود تعطیلی مدارس استان بوشهر در روزهای پنجشنبه بررسی و کارشناسی شود که در بررسی‎های انجام شده 59 درصد کارکنان اداری آموزش و پرورش با این امر موافق بودند.

وی اظهار داشت: 29 درصد نیز در صورتی که ساعت روز پنجشنبه در روزهای دیگر هفته تقسیم نشود موافق بودند.

رضایی تصریح کرد: همچنین 64 درصد مدیران مدارس با این امر موافق بودند.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول