اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط مدیرکل آموزش و پرورش فارس صورت گرفت

تبیین اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای مدیران استان فارس

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش فارس طی نامه‌ای به مسؤلان این استان، اهداف اصلی و راهبردی سند تحول بنیادین را تشریح کرد.

تبیین اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای مدیران استان فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس، در بخشی از این نامه آمده است: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به مثابه سندی راهبردی با تکیه بر مبانی نظری تحول و فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی بوده که با مشارکت صاحب‌نظران حوزوی و دانشگاهی، مدیران و کارشناسان مجرب آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است.

در این نامه با اشاره به محورهای مختلف سند تحول بنیادین از، تحول مبانی، اصول و فلسفه آموزش و پرورش از تعلیم و تربیت غربی به اسلامی و تحول و تغییر روش آموزش از حافظه محور به پژوهش محور و آموزش مهارت‌های حرفه‌ای به دانش‌آموزان به عنوان مهم‌ترین محورهای اصلی این سند تحول یاد شده است.

در بخش دیگری از این نامه یکی از ضرورت‌های تدوین سند تحول بنیادین را تربیت افرادی خودساخته و پرورش یافته با تعالیم ناب اسلامی که بتوانند بهترین روش‌هایی که به سعادت انسان ختم می‌شوند را با توجه به باز شدن جبهه‌های فرهنگی مختلف در جامعه و ارائه روش‌های زندگی و نحله‌های فکری از طریق فضای مجازی تشخیص دهند، برشمرده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در این نامه ضمن اشاره به فرمایشات اخیر رهبر انقلاب مبنی بر تربیت نسلی که بتواند الگو‌های خوبی برای خیزش جهانی و مردمی در کشورهای دنیا باشند، اجرایی شدن این سند در جامعه را نیازمند عزم ملی و همراهی و مساعدت تمام مسؤلان و دستگاه‌ها دانسته و از آنها خواسته که با عزمی سازمانی و با نگاهی دقیق و عمیق به مفاهیم تحول‌آفرین و با مشارکت فعال تمام کارشناسان زمینه اجرایی شدن این سند در سطح استان فراهم شود.

برای آشنایی بیشتر مدیران و مسؤلان یک نسخه از سند تحول نیز به همراه نامه برای آنان ارسال شده است.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول