اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش:

سند تحول بنیادین قانون اساسی تحولات در نظام تعلیم است

خبرگزاری فارس: دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین، قانون اساسی تحولات در نظام تعلیم و تربیت است.

سند تحول بنیادین قانون اساسی تحولات در نظام تعلیم است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی، مهدی نوید در جمع مدیران و معاونان شهرستان‌های اسفراین، گرمه، جاجرم، بام و صفی‌آباد بر لزوم تحول در آموزش و پرورش تاکید کرد و اظهار داشت: تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت، تحول باورها و نگاه‌ها است و این تحول به صورت پوسته‌ای و ظاهری نیست.

وی همچنین به شعار تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی اشاره کرد و افزود: وظیفه امروز آموزش و پرورش با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و نیاز کشور تربیت اقتصادی دانش آموزان است.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش به نقش و جایگاه معلم در سند تحول بنیادین اشاره کرد و گفت: در سند تحول بنیادین، معلم مترداف با مربی بوده و بر همین اساس وظیفه یک معلم فقط آموزش و تعلیم دادن نیست.

وی با بیان اینکه معلم در آموزش و پرورش زمینه تربیت‌پذیری را در دانش‌آموز فراهم می‌کند، تصریح کرد: اجرای سند تحول بنیادین، آموزش و پرورش را از یک نهاد صرف آموزشی خارج و به نهادی مبدل می‌کند که با دل و جان دانش آموزان ارتباط دارد.

نوید در بخش دیگری از صحبت‌هایش به یکی دیگر از اهداف سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: افت تحصیلی و مردودی 20 درصد از دانش‌آموزان پایه اول متوسطه  یکی از دغدغه‌های مهم آموزش و پرورش محسوب می‌شود که این امر موجب ایجاد آسیب‌های تربیتی در دانش‌آموزان می‌شود.

وی اظهار داشت: با اجرای سند تحول بنیادین این مشکل نیز در سیستم تعلیم و تربیت مرتفع خواهد شد.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص اهداف اجرای ساختار 6-3-3 در نظام تعلیم و تربیت گفت: دوران پیش دبستانی و ابتدایی، طلایی‌ترین دوره برای تربیت دانش‌آموزان است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس سند تحول بنیادین، پایه و اساس و بنیان تربیت در مقطع ابتدایی شکل می‌گیرد.

مدیر آموزش و پرورش اسفراین نیز در این همایش از آمادگی شهرستان برای اجرای سند تحول بنیادین و ساختار جدید نظام  آموزشی در آموزش و پرورش خبر داد.

نجفعلی شاکری اظهار داشت: تحول در آموزش و پرورش زمانی ایجاد می‌شود که مدیران و معلمان ما باور داشته باشند که وضع موجود مطلوب نیست.

انتهای پیام/س30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول