اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران:

مطهری مانع تسلط اندیشه مارکسیسم بر جامعه اسلامی شد

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران گفت: مطهری مانع تسلط اندیشه مارکسیسم بر جامعه اسلامی شد.

مطهری مانع تسلط اندیشه مارکسیسم بر جامعه اسلامی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام مختار نظری صبح امروز در همایش اندیشه مطهر و تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه ساری با بیان اینکه مطهری اسلام ناب را به مردم معرفی کردند، اظهار داشت: شهید مطهری اذعان داشتند که در ذات دین تحول، تحرک و انقلاب وجود دارد و در صدر اسلام این انقلاب به وجود آمد.

این مسئول با اشاره به اینکه استاد مطهری برای معرفی دین آسیب‌شناسی در جامعه داشت، گفت: اگر دین در عصر ما انقلاب به وجود نیاورد به این دلیل است که پیرایه‌هایی از دین بسته شده و نمی‌گذارد نقش آفرینی کند.

نظری با بیان اینکه شهید مطهری می‌دانست که در جامعه اندیشه‌های سیاسی غیردینی جایی ندارند، خاطرنشان کرد: استاد مطهری طرفدار طرح اندیشه دیگران در جامعه بود.

وی ادامه داد: استاد مطهری معتقد بود عقاید الحادی در حوزه‌های علمیه تدریس شود و در دانشگاه الهیات کرسی را به استاد دانشگاه مارکسیسم اختصاص دهند تا نظرش را برای مخاطبان بازگو کند و بعد خودش برود در کرسی اسلام‌شناسی، دین ناب را معرفی کند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران خاطرنشان کرد: استاد مطهری می‌دانست که اعتقادات اندیشه‌های سیاسی، باطل است.

این مسئول با بیان اینکه استاد مطهری با تفکرات غیردینی مقابله می‌کرد، یادآور شد: اسلام دین برومندی و از عقلانیت برخوردار است و باید با تفکرات غیر دینی مقابله شود.

وی به زهد از نظر استاد شهید مطهری اشاره کرد و ادامه داد: زهد گوشه‌نشینی نیست، باید در متن جامعه باشید و خودسازی کنید.

نظری مهم‌ترین هنر شهید مطهری را معرفی اسلام ناب دانست و اضافه کرد: شهید مطهری در بعد مسائل اخلاقی، اجتماعی، سیاسی و اعتقادی پیرایه‌ها را کنار زد و حق بزرگی در جامعه اسلامی دارد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران متذکر شد: اگر مطهری نبود افکار وابسته به مارکسیسم  بر جامعه مسلط می‌شد.

وی با توصیه به خواندن تمام آثار استاد مطهری و ضرورت مطالعه آن برای تمام سنین، خاطرنشان کرد: اگر کسی 80 جلد کتاب استاد مطهری را بخواند یک دوره اسلام شناسی را پشت سر گذاشته است‌

این مسئول ادامه داد: استاد مطهری فردی فیلسوف بود و تمام مباحث آثار او پشتوانه عقلی و فلسفی دارد.

نظری زبان و قلم استاد مطهری را روان و کامل معرفی کرد و یادآور شد: شبهاتی که در عصر ما مطرح است، استاد مطهری در دوران خود به مباحث صراط مستقیم و تکثرگرایی پرداخت در همان زمان به سوالات دینی پاسخ داد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران در پایان اذعان داشت: مصداق بارز صراط مستقیم، قرآن و دین مبین اسلام است.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول