اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی نوشهر:

450 هکتار از مراتع نوشهر و رویان ساماندهی شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نوشهر ـ رویان گفت: در سال 1390 حدود 450 هکتار از مراتع نوشهر و رویان با اجرای سامانه‌های قرق و چرا ساماندهی شد.

450 هکتار از مراتع نوشهر و رویان ساماندهی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نوشهر به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر، ایرج شاه‌حسینی بیان داشت: در این مدت همچنین 30 هکتار از دیم‌زارهای کم‌بازده با اجرای عملیات مختلف، احیا شد.

وی با بیان اینکه 20 هکتار کپه‌‌کاری (کاشت بذر در گودال) نیز در مراتع نوشهر و رویان انجام شد، عنوان کرد: در سال 90 عملیات مربوط به نگهداری ایستگاه‌های تولید بذر گیاهان مرتعی در سطح 284 هکتار بود.

شاه‌حسینی تأکید کرد: یکی از امور مهم در احیا و گسترش دام‌داری در مراتع، تأمین آب برای این مناطق است و برای تحقق این هدف، 15 دستگاه آبشخور در مراتع نصب شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نوشهر ـ رویان با اشاره به توزیع یک کیلومتر لوله پلی‌اتیلنی بین دام‌داران منطقه گفت: جایگاه اصلی دام در مرتع است نه جنگل و وجود دام در مرتع، در صورتی که مازاد بر ظرفیت چرا نباشد برای احیای مراتع مفید هم است.

وی متذکر شد: فصل چرا در مراتع منطقه از حدود 20 خرداد تا آخر شهریور است و از دامداران می‌خواهیم با رعایت ظرفیت چرا که حدود دو واحد دامی در هر هکتار است به حفظ مراتع و بهره‌برداری پایدار کمک کنند.

به گزارش فارس، حوزه منابع طبیعی نوشهر ـ رویان با 168 هزار هکتار مساحت دارای 90 هزار هکتار جنگل و 35 هزار هکتار مرتع است و مجموع مساحت آبادی‌ها و مستثنیات نیز در حدود 43 هزار هکتار برآورد می‌شود.

انتهای پیام/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول