اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی:

140 هزار هکتار زمین منابع طبیعی در اختیار مردم قرار می‌گیرد

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به تفویض بسیاری از اختیارات وزارت جهاد کشاورزی به استان‌ها توسط رئیس‌ جمهور گفت: در بخش کشاورزی بیش از 140 هزار هکتار زمین منابع طبیعی در اختیار مردم استان قرار می‌گیرد.

140 هزار هکتار زمین منابع طبیعی در اختیار مردم قرار می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود صلاحی ظهر امروز در جمع مدیران اقتصادی استان خراسان‌رضوی اظهار داشت: با این حال با بررسی‌های انجام شده ظرفیت خراسان‌رضوی در این عرصه بیش از 170 هزار هکتار است.

صلاحی با اشاره به اختصاص تسهیلاتی با مبلغی بالغ بر 400 میلیارد تومان از سوی دولت به استان‌ها برای این موضوع ادامه داد: این مبلغ در فروردین‌ماه امسال به استان‌ها رسیده است.

وی در ارتباط با میزان صادرات کشور نیز گفت: صادرات ما در 10 سال پیش معادل یک پنجم واردات بود که اکنون به سه چهارم رسیده است.

استاندار خراسان‌رضوی متذکر شد: با چند گام مؤثرتر در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی میزان صادرات با واردات برابر و حتی بیش‌تر نیز می‌شود.

*واردات باید برای حمایت از تولید انجام شود

معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان‌رضوی نیز در این جلسه گفت: واردات باید برای حمایت از تولید انجام شود.

عباس نیاوند با تأکید بر افزایش راندمان واحدهای تولیدی خراسان‌رضوی در سال جاری افزود: در این زمینه تغییر رویکرد وقت مزدی به کار مزدی، بهره‌گیری از بازار سرمایه، پیوند صنعت با دانشگاه و تولید دانش بنیان کمک زیادی به این موضوع می‌کند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه در سال‌های اخیر تسهیلات زیادی به بخش‌های تولیدی داده شده اما تولید ما مولد نیست.

معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان‌رضوی عنوان کرد: باید برابر با اعتبارات و تسهیلات اعطایی به صنایع استان مولد بودن آن نیز مورد بررسی بیش‌تر قرار گیرد. 

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول