اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس محیط زیست کاشان:

منابع طبیعی محدوده ملی را مشخص کند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره محیط زیست کاشان خواستار تعیین حدود تملک‌های ملی و همچنین مستثنیات در محدوده مناطق حفاظت شده این شهرستان شد.

منابع طبیعی محدوده ملی را مشخص کند

محمود قهرمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: در مناطق حفاظت شده حفظ حقوق اشخاص  قابل احترام است و اداره محیط زیست نیز هیچگونه دخالتی در حقوق اشخاص ندارد.

وی افزود: قوانین پروانه چرای دام که در گذشته صادر شده و مجری آن منابع طبیعی است به قوت خود باقی است و بهره‌برداران نیز می‌توانند با همان تعداد دام و فصل تعیین شده در پروانه چرای دام از حق قانونی خود استفاده کرده و محیط زیست نیز هیچ اعتراضی نسبت به آن ندارد.

این مقام مسئول یادآور شد: در حال حاضر نیز بهره‌برداران با استفاده از پروانه چرای دام با تعداد دامی که در پروانه ذکر شده و در زمان و فصل خاص تعیین شده وارد منطقه حفاظت شده می‌شوند که این امر هیچ منع قانونی ندارد.

وی تملک زمین توسط این افراد در منطقه حفاظت شده را قانونی و جزو مستثنیات دانست و گفت: برای استفاده قانونی از حقوق افراد، محدوده مستثنیات از محدوده ملی باید تفکیک و مشخص‌ شود که کجای منطقه حفاظت شده جزو محدوده مستثنیات بوده و کجای آن در محدوده ملی قرار دارد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کاشان تصریح کرد: تفکیک و اعلام محدوده مستثنیات از محدود ملی با متولی آن اداره منابع طبیعی است. 

منطقه حفاظت شده قمصر و برزک کاشان با 60 هزار هکتار وسعت، حدود 13 درصد از کل منطقه کاشان را به خود اختصاص داده است که این میزان سه درصد بیش از استاندارد جهانی است.

انتهای پیام/آ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول