اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار لنده:

دهیاران مانع دست‌اندازی فرصت‌طلبان بر منابع طبیعی شوند

خبرگزاری فارس: بخشدار لنده گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف دهیاران این است که اجازه ندهند برخی افراد سودجو و منفعت طلب بر منابع طبیعی در روستاها دست‌اندازی کنند.

دهیاران مانع دست‌اندازی فرصت‌طلبان بر منابع طبیعی شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، حمیدرضا جمالی عصر امروز در جلسه مشترک دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی در بخش لنده با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در آغاز سال جدید اظهار داشت: رهبری سال جدید را سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری کرده‌اند تا بتوانیم با اتکا به خود، تولید داخلی و ملی را افزایش دهیم.

وی افزود: با بالا رفتن تولید ملی نیاز ما به خارج به حداقل رسیده و سرمایه و ثروت ملی در داخل افزایش می‌یابد.

بخشدار لنده گفت: افزایش ثروت داخلی استقلال اقتصادی ما را در برابر تحریم‌های نابجای غرب مستحکم‌تر و شکست‌ناپذیر می‌کند.

وی به وجود مناطق بکر و دست نخورده همراه با ثروت‌های طبیعی زمین و آب مناسب در روستاها اشاره کرد و یادآور شد: توسعه بخش کشاورزی یکی از اهداف مهم دولت در روستاها بوده که بهترین موقعیت را برای ایجاد اشتغال مولد در روستاها به وجود می‌آورد.

جمالی افزود: برای بالا بردن سطح اشتغال در روستاها باید فرهنگ تولید کار را در روستاها بالا برد و با اولویت‌بندی به سمت و سویی حرکت کنیم که بیشترین بهره و تولید را در کمترین دوره زمانی برای ما به همراه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های افزایش تولید ملی در روستاها تقویت فرهنگ‌سازی در بخش کشاورزی و دامداری است که مدت‌های زیادی است بسیاری از افراد جامعه ما با راحت‌طلبی آن را به حداقل رسانده‌اند.

وی به وظایف دهیاران در روستاها اشاره کرد و گفت: دهیاران نمایندگان بخشدار و دولت در روستاها بوده و باید در استعدادیابی و شناسایی جوانان و افراد جویای کار همراه با زمینه‌های پیشرفت روستا بیشترین همت خود را به کار گیرند.

بخشدار لنده تصریح کرد: دهیاران با راهنمایی و ارشاد افراد جویای کار می‌توانند آنها را به سمت افزایش تولید ملی و داخلی راهنمایی کنند.

جمالی آشنایی و ارتباط دهیاران را با مراکز و متولیان تولید و اشتغال‌زایی لازم دانست و خاطرنشان کرد: آگاهی از قوانین و مقررات می‌تواند دهیاران را در انجام امور روستا تقویت و موفق کند.

وی در ادامه رسیدگی به امور بهداشتی و نظافتی روستا را از مهم‌ترین وظایف دهیاران دانست و گفت: همه دهیاران موظفند که در کمترین زمان ممکن اهالی روستاها را متقاعد به حفر چاه فاضلاب در خانه‌های خود کرده و در جمع‌آوری پسماندها و نخاله‌ها از سطح روستا اقدام کنند.

وی افزود: دهیاران با ارتباط مستمر با ادارات و نهادها باید به امور روستاهای خود تا حصول نتیجه رسیدگی کنند.

بخشدار لنده به دست‌اندازی عده‌ای در اراضی منابع طبیعی و ملی اشاره کرد و گفت: دهیاران با همکاری منابع طبیعی باید اراضی منابع طبیعی و ملی که جزیی از انفال بوده و متعلق به دولت است و عده‌ای به آن دست درازی کرده را شناسایی کنند تا منابع طبیعی راحت‌‌تر بتواند اقدام لازم را برای بازپس‌گیری انجام دهد.

جمالی به برداشت‌های غیرقانونی از حریم رودخانه‌ها اشاره کرد و افزود: دهیاران با هرگونه برداشت از حریم رودخانه‌ها برخورد و جلوگیری لازم را به عمل آورند.

وی به نزدیک شدن فصل برداشت در منطقه اشاره کرد و یادآور شد: جمع‌آوری تشکیل شورای جمع‌آوری زکات در روستاها امر مهمی است که این واجب فراموش شده در سطح روستاها زنده خواهد کرد.

جمالی تشکیل تعاونی دهیاران را ضروری خواند و گفت: با تشکیل تعاونی دهیاران در بخش لنده می‌توان پروژه‌های عمرانی سبک در سطح روستاها اعم از ساخت خانه عالم، خانه بهداشت، مدرسه‌سازی را که یکی از راه‌های افزایش درآمد در روستاها بوده در اختیار دهیاران و تعاونی دهیاران قرار داد.

وی یادآور شد: تعامل، همراهی و همکاری در بیشتر اوقات بهتر از ابعاد مالی کارساز بوده و دهیاران با همکاری و همیاری مردم روستاها با دوری گزیدن از مسائل و اختلافات قومی و قبیله‌ای و کسب اعتماد مردم کارها و امور روستا را راحت‌تر انجام دهند.

وی اجرای طرح هادی در روستاها را در کمترین زمان ضروری خواند و گفت: با اجرای طرح هادی در روستاها می‌توان بیشترین هزینه را در روستاها به‌کارگیری و جذب کرد.

وی افزود: در سال گذشته برای اجرای طرح هادی در روستاهای بخش لنده حدود 290 میلیون تومان هزینه شده به طوریکه روستای چهارراه عالی طیب 50 میلیون تومان از تملک و دارایی و 100 میلیون تومان از ماده 180 تخصیص یافته است.

وی یادآور شد: همه دهیاران باید از صدور پروانه ساخت در خارج از محدوده طرح هادی روستا خودداری و نسبت به دریافت نقشه طرح هادی روستای خود اقدام کنند.

بخشدار لنده با اشاره به مزایای بیمه اجتماعی روستاییان تصریح کرد: دهیاران باید مردم بر به استفاده و زیر پوشش قرار گرفتن بیمه اجتماعی روستاییان تشویق کنند.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول