اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی استان تهران:

منابع طبیعی تهران با کمبود آب رو به‌روست/باغ‏های فرسوده تهران احیا می‏شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران با بیان اینکه این اداره‏کل با چالش کمبود آب روبه‌روست، از احیای باغ‏های فرسوده تهران خبر داد.

منابع طبیعی تهران با کمبود آب رو به‌روست/باغ‏های فرسوده تهران احیا می‏شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران غلام‏عباس عبدی‏نژاد پیش از ظهر امروز در جمع کشاورزان شهرستان دماوند اظهار کرد: منابع طبیعی در مسیر اجرای طرح توسعه کشاورزی با چالش‏هایی نظیر تامین آب مورد نیاز مواجه است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در پی جلسات متعدد و رایزنی‏های اخیر با مسئولان امور آب استان تهران، امیدواریم نتایج قابل توجه و کارگشایی از این جلسات استحصال شود.

عبدی‏نژاد از گزینش و پرورش گونه‏های گیاهی که کمتر به آب نیازمند هستند در استان تهران خبر داد و افزود: مجموعه اداره‏کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران با درک صحیح از شرایط کنونی و فقر منابع آب کشور نیمه‏خشک ایران، گونه‏های کمتر نیازمند به این ماده حیاتی را انتخاب و پرورش می‏دهد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران طرح توسعه کشاورزی را فرصتی مغتنم برای حفظ منابع طبیعی دانست و افزود: طرح توسعه کشاورزی مصوب بهمن ماه سال 90 هیئت وزیران فرصتی مغتنم برای حفظ و صیانت از منابع طبیعی است.

وی تصریح کرد: اگر از این فرصت بزرگ به خوبی استفاده کنیم، به نتایج بزرگ و قابل توجهی دست می‏یابیم؛ در غیر این صورت منابع طبیعی استان تهران به شدت تهدید می‌شود.

عبدی‏نژاد تنفیذ اختیار به استانداران و فرمانداران را از جمله مزایای طرح توسعه کشاورزی خواند و افزود: دولت در راستای اجرای هر چه بهتر طرح توسعه کشاورزی اقدام به تنفیذ اختیارات خود به نهادهایی مانند استانداری و فرمانداری کرده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران ادامه داد: بدین ترتیب دست مدیریت استانی و شهرستانی در زمینه تصویب طرح‏های کشاورزی باز است تا با درایت لازم توسعه روزافزون این طرح ملی را فراهم آورند.

وی از احیای باغ‏های فرسوده استان تهران خبر داد و افزود: یکی دیگر از مزایای عمده و بارز طرح توسعه کشاورزی کمک آن به حفظ وضع موجود است.

عبدی‏نژاد ادامه داد: بدین ترتیب باغ‏های فرسوده و اراضی لم‏یزرع رها شده نقاط مختلف استان تهران را می‏توان با اجرای طرح توسعه کشاورزی دوباره احیا کرد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول