اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اثر طوفان

200 میلیون ریال خسارت به منابع طبیعی ابرکوه وارد شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ابرکوه گفت: طوفان‌های اخیر بیش از 200 میلیون ریال به عرصه‌های طبیعی ابرکوه خسارت وارد کرد.

200 میلیون ریال خسارت به منابع طبیعی ابرکوه وارد شد

محمدمهدی صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ابرکوه با بیان خسارت‌های وارده به عرصه‌های طبیعی ابرکوه بر اثر طوفان اظهار داشت: بیش از 40 درصد از نهال‌هایی که طی نیمه دوم بهمن هم‌چنین اسفندماه در فضای سبز بین‌راهی و پارک در دست احداث آن کاشته شده بود در اثر وزش طوفان دچار بادزدگی و خشکی شد.

وی میزان خسارت در این زمینه را بالغ بر 20 میلیون ریال ذکر کرد.

صادقی عنوان کرد: با وزش طوفان اسفندماه سال گذشته بالغ بر 30 درصد از نشأهایی که به منظور تأمین نهال مورد نیاز بخش منابع طبیعی و مردم شهرستان در سال‌های بعد در بوستان فراغه کاشته شده بود خشک شد و افزون بر 150 میلیون ریال خسارت دید.

وی با بیان اینکه وزش طوفان اسفندماه پوشش گلخانه نهالستان در بوستان فراغه ابرکوه را از بین برد و به اسکلت گلخانه نیز خساراتی وارد شد، افزود: میزان خسارت وارده به این بخش بالغ بر 30 میلیون ریال است.

رئیس اداره منابع طبیعی ابرکوه اظهار داشت: طوفان خساراتی نیز به تأسیسات، امکانات و فضای سبز وارد کرد که از جمله آنها می‌توان به خسارات به تابلوهای تبلیغاتی و بنر و پلاکاردهایی که به منظور ترویج و اشاعه فرهنگ منابع طبیعی در طول هفته منابع طبیعی در سطح شهرستان نصب شده بود، اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: شکستگی و کج شدن بیش از 10 درخت چند 10 ساله در بوستان فراغه ابرکوه به عنوان بوستان شاخص استان یزد و پارک اسفندآباد نیز از دیگر خسارات طوفان در این بخش بود.

صادقی در مورد راهکارهای مقابله و کاهش اثرات این قبیل طوفان‌ها در شهرستان ابرکوه که بیش‌تر به صورت طوفان‌های شن بروز و ظهور پیدا می‌کند، اظهار داشت: نخستین اقدام، انجام عملیات بیابان‌زدایی و تثبیت شن‌های روان در کانون‌های بحرانی فرسایش به منظور جلوگیری از برداشت آنها توسط تندبادها و در نتیجه کاهش قدرت تخریبی طوفان‌هاست.

وی یکی دیگر از راهکارهای مؤثر در این زمینه را افزایش فضای سبز و ایجاد کمربند سبز به منظور ایفای نقش حفاظتی آن ذکر کرد و یادآور شد: انجام این کار مستلزم اختصاص هر چه سریع‌تر اعتبارات مورد نیازاست.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول