اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان:

340 روستای استان زنجان فقط دو مامور منابع طبیعی دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان گفت: از 340 روستای استان تنها دو نفر مامور از منابع طبیعی محافظت می‌کنند.

340 روستای استان زنجان فقط دو مامور منابع طبیعی دارد

بهمن اسکندری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ منابع طبیعی اقدامات مطلوبی انجام شده است، که در سال جاری نیز این برنامه‌ها ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه در راستای فرهنگ‌سازی منابع طبیعی با اداره کل آموزش و پرورش استان برای آشنایی نسل جوان با منابع طبیعی و اثرات آن به‌ویژه تولید اکسیژن تعاملات لازم صورت گرفته است، یادآور شد: برای کشاورزان نیز برنامه‌های مختلف آموزشی از سوی اداره‌کل در راستای آشنایی با فرهنگ منابع طبیعی و اهمیت حفظ آن برگزار می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان از برگزاری همایش روحانیون، قضات و ائمه جمعه قبل از ماه رمضان از سوی اداره‌کل منابع طبیعی خبر داد و افزود: این برنامه در راستای حضور روحانیون در مناطق مختلف برای فرهنگ‌سازی در راستای منابع طبیعی برگزار می‌شود.

*کمبود نیروی انسانی و محافظ از مشکلات منابع طبیعی است

وی با اشاره به اینکه منابع طبیعی مظلوم‌ترین اداره محسوب می‌شود، ادامه داد: کمبود نیروی انسانی و کمبود محافظان جنگل و مرتع از مشکلات اصلی این اداره است.

اسکندری با بیان اینکه از 340 روستای استان تنها دو نفر محافظت می‌کنند، تصریح کرد: باید از ظرفیت های بخش خصوصی در این راستا استفاده شود.

وی کمبود اعتبارات را از دیگر مشکلات منابع طبیعی عنوان کرد و گفت: اعتبارات این اداره‌کل، تکافوی برنامه‌‌های روزمره را نمی‌دهد.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه اگر معتقدیم که هر مترمربع از جنگل و مرتع در زندگی انسان نقش‌آفرین است، افزود:  باید در راستای حفظ و نگهداری از آن اقدامات لازم صورت گیرد.

*مشخص کردن اراضی ملی از اراضی مردم از ویژگی‌های کمربند حفاظتی است

وی آبخیزداری و آبخوانداری را از پدیده‌های مهم برای مقابله با خشکسالی، فرسایش خاک و رواناب‌ها عنوان کرد و ادامه داد: برای اجرای این طرح‌ها هماهنگی‌های لازم با معاونت برنامه‌ریزی و عمرانی استان برای استفاده از اعتبارات متفرقه، حوادث و خشکسالی صورت می‌گیرد.

اسکندری مشخص کردن اراضی ملی از اراضی مردم را از ویژگی‌های کمربند حفاظتی عنوان کرد و افزود: در سال جاری نیز اجرای این پروژه در استان پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای طرح کمربند حفاظتی از سال‌های گذشته آغاز شده است، یادآور شد: برای مشخص کردن اراضی مردم از اراضی ملی و تعیین تکلیف این محدوده‌ها از برنامه‌های این طرح محسوب می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به اینکه با اجرای این طرح مردم از محدوده خود آگاه می‌شوند، خاطرنشان کرد: تشخیص عمدی و غیرعمدی بودن تصرفات از سوی قضات نیز به نحو مطلوبی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ر10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول