اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده منتخب مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس:

توجه به حفاظت و حمایت از منابع طبیعی ضروریست

خبرگزاری فارس: نماینده منتخب مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس نهم گفت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر، باید در راستای حفاظت و حمایت و همچنین توسعه منابع طبیعی بیش از پیش توجه کرد.

توجه به حفاظت و حمایت از منابع طبیعی ضروریست

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان فرج‌الله عارفی صبح امروز در بازدید از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در شهرستان جیرفت اظهار داشت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر، به عنوان یک ضرورت ایجاب می‌کند تا در راستای حفاظت و حمایت و همچنین توسعه منابع طبیعی بیش از پیش توجه کرد.

وی با قول مساعد نسبت به پیگیری طرح جامع منابع طبیعی و آبخیزداری کشور افزود: در صورتی که در مجلس فعلی شورای اسلامی به این مهم پرداخته نشود در مجلس نهم آن را با جدیت دنبال می‌کنیم.

عارفی با اشاره به اعتبارات ملی و استانی تصریح کرد: حمایت قاطع خود را از منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان اعلام می‌کنم و تمام توان خود را برای رفع مشکلات و توسعه آن انجام می‌دهم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان نیز در این بازدید با اشاره به استعدادها و توانمندی‌های جنوب کرمان اظهار داشت: این اداره کل جوان‌ترین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کشور است. 

عزیزالله افشاری‌زاده تصریح کرد: حوزه فعالیت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان شامل شهرستان‌های جیرفت، کهنوج، عنبرآباد، رودبار، منوجان، قلعه‌گنج و فاریاب است.

وی افزود: مهم‌ترین فعالیت‌های این مجموعه در راستای بهبود وضعیت منابع طبیعی منطقه، احیای بیابان‌ها، حمایت از مردم منطقه، حفظ و تجدید منابع طبیعی و همچنین اجرای طرح‌ها و پروژه‌های آبخیزداری است.

افشاری‌زاده با بیان اینکه این منطقه در جنوب استان کرمان با مساحت بیش از 3 میلیون و 850 هزار هکتار قرار دارد، عنوان کرد: مساحت اراضی ملی و دولتی آن حدود 3 میلیون و 400 هزار هکتار برآورد شده است.

وی ابراز داشت: از مساحت کل عرصه‌های منابع ملی جنوب کرمان تاکنون 2 هزار و 720 هکتار از اراضی ملی به نام دولت جمهوری اسلامی ایران سند مالکیت اخذ شده است.

افشاری‌زاده بیان داشت: سطوح باقیمانده اراضی ملی به مساحت 680 هزار هکتار است که تا پایان قانون برنامه پنجم توسعه سند مالکیت به نام دولت صادر می‌شود.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول