اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بعد از چهار سال خدمت نایبعلی رحیمی

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل معرفی شد

خبرگزاری فارس: بعد از چهار سال خدمت نایبعلی رحیمی مدیرکل سابق منابع طبیعی استان اردبیل، سرپرست این اداره کل معرفی شد.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل معرفی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که عصر امروز برگزار شد، با قدردانی از زحمات چهار ساله نایبعلی رحیمی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل، رسول حسن‌زاده به عنوان سرپرست این اداره کل معرفی شد.

در این مراسم که جمعی از مسئولان و مدیران حضور داشتند، مدیرکل سابق منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل در سخنانی اظهار داشت: یکی از اقدامات مفید ما در دوران تصدی مسئولیت جلوگیری از تخریب و از بین بردن مراتع و مناطق جنگلی بوده که در ماه‌های اخیر از 20 هزار هکتار تخریب اراضی جلوگیری شده است.

نایبعلی رحیمی افزود: در جلوگیری از تخریب اراضی در سطح کشور رتبه ما اول است و در سال‌های اخیر سعی کردیم با احداث ساختمان اطفای حریق در آبی‌بیگلو و منطقه هشتجین حفاظت از جنگل و مرتع را گسترش دهیم.

وی از توزیع 500 هزار اصله نهال به صورت یارانه‌ای و 70 هزار اصله نهال به صورت رایگان بین علاقمندان کاشت نهال خبر داد و خاطر نشان کرد: همزمان با هفته منابع طبیعی عملیات اجرایی چهار سد زیرزمینی در پیله‌رود نمین، سامبورچایی انگوت و مناطق قره‌خان‌بیگلو آغاز شده که برای بهره‌برداری از این سدها با اعتبار 3 میلیارد و 800 میلیون ریال سرمایه‌گذاری لازم انجام شده است.

رحیمی از انجام عملیات آبخیزداری در 900 هزار هکتار از اراضی اردبیل خبر داد و تصریح کرد: از این میزان کار مطالعات تفصیلی 320 هزار هکتار به اتمام رسیده و به زودی عملیات اجرایی آبخیزداری در این مناطق آغاز می‌شود.

این مسئول همچنین از احداث بیش از 50 بند تأخیری، کنترل سیل و فرسایش سنگی ملاتی و تور سنگی آبخیزداری به منظور استحصال آب‌های سطحی، کنترل فرسایش خاک در حوزه‌های آبخیز استان اردبیل خبر داد.

به گزارش فارس، مدیرکل سابق منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل در مورد پروژه‌های آبخیزداری در تقویت آب سفره‌های زیرزمینی در استان نیز اضافه کرد: این برنامه در مناطق خشک و نیمه‌خشک آغاز شده و با اعتباری بالغ بر 38 میلیارد ریال در حال انجام است.

وی همچنین از اختصاص 11 میلیارد و 500 میلیون ریال برای پروژه‌های آبخیزداری استان خبر داد و بیان کرد: تحول اساسی را در حوزه آبخیز شاهد هستیم که امیدواریم تداوم این امر در سال‌های آینده با همت مسئولان انجام شود.

رحیمی رویکرد این اداره کل در بخش آبخیزداری را احداث پارک‌های آبخیز، سدهای زیرزمینی و جامع‌نگری در این حوزه اعلام کرد.

وی همچنین با انتقاد از برخی رفتارهای دوگانه در برخورد با سوداگران عرصه منابع طبیعی گفت: این شایسته نیست که متخلف و مجرم منابع طبیعی و تخریب‌کننده جنگل و عرصه‌های مرتعی تحویل مراجع قضایی شده اما عده‌ای تلاش کنند با رایزنی‌های پشت پرده به آزادسازی آنها اقدام کنند.

رحیمی در پایان امر فرهنگ‌سازی در حوزه صیانت از جنگل‌ها، مراتع، آب، هوا و خاک تمیز و دلچسب را نیازمند نگاه جدی مسئولان به امر آموزش و فرهنگ‌سازی مستمر اعلام کرد.

در پایان این مراسم رسول حسن‌زاده سرپرست جدید منابع طبیعی و آبخیزداری استان مهم‌ترین اولویت خود را توسعه برنامه‌های آبخیزداری، جلوگیری از هرگونه تخریب و ضربه زدن به عرصه‌های جنگلی و طبیعی، مبارزه با قاچاقچیان الوار جنگلی و برخی پدیده‌های زشت در این حوزه اعلام کرد.

انتهای پیام/‌ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول