اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار آبیک تأکید کرد

هم‌سویی مسئولان برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان آبیک بر هم‌سویی مسئولان دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تأکید کرد.

هم‌سویی مسئولان برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، هوشنگ اعلایی بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگ و هنر شهرستان آبیک که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به داشتن منابع فقهی و علمی، وضعیت فرهنگی امروز جامعه نباید نامناسب باشد و شاهد معضلات و آسیب‌های اجتماعی باشیم.

* تأثیرات مثبت بسیج در جامعه

وی با بیان اینکه نقش بسیج را نباید در ارتقای سطح فرهنگی جامعه نادیده گرفت، افزود: شجره طیبه بسیج هر زمان و در هر مکانی که ورود پیدا کرده تأثیرات مثبتی در جامعه بر جای گذاشته است.

این مسئول تاکید کرد: بسیج دانشجویی باید در دانشگاه‌ها تقویت شود زیرا از تفکر ناب امام راحل که رویکرد دینی و اسلامی دارد، نشأت گرفته است.

فرماندار آبیک اذعان کرد: خانه‌های عالم احداث شده در برخی از روستاها به دلیل نبود روحانی بدون استفاده مانده است لذا می‌طلبد که مسئولان ذی‌ربط به این امر مهم توجه ویژه داشته باشند.

اعلایی خاطرنشان کرد: روحانیان، دانشمندان و نخبگان مسئول هدایت جامعه هستند ولی دستگاه‌های اجرایی مسئول اداره کردن امور جامعه هستند.

وی دسترسی انسان به مراتب عالی در تمام شئون زندگی را هدف دین اسلام و انقلاب اسلامی دانست و گفت: امروز دستیابی به تکنولوژی‌های برتر نتوانسته بشریت را نجات دهد زیرا نظام سلطه در یک قرن اخیر 2.5 میلیون نفر را کشته و معادل همین رقم را آواره کرده است.

این مسئول با بیان اینکه با اجرای فعالیت‌های فرهنگی می‌توان اعتقادات مذهبی و دینی افراد جامعه را ارتقا بخشید، افزود: اجرای فعالیت‌های فرهنگی نباید تنها در چارچوب مسائل اداری، ماده واحده و قانون دید بلکه باید با عزم جدی در راستای ارتقای سطح فرهنگی جامعه گام برداشت.

* مسئولان مصوبات کارگروه‌های تخصصی را اجرایی کنند

فرماندار شهرستان آبیک ادامه داد: مسئولان باید با پرهیز از تعصبات، بخشی از مصوبات کارگروه‌های تخصصی به ویژه کارگروه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگ و هنر را اجرایی کنند.

اعلایی بر اجرایی شدن مصوبه تغییر کاربری زمین پایگاه بهداشت محله مهدیه شهرستان آبیک از سوی شهرداری تأکید کرد و افزود: چرا اجرایی شدن این مصوبه باید پنج ماه طول بکشد لذا از شهردار می‌خواهیم که در لایحه‌ای به شورای اسلامی شهر، این موضوع را اعلام کند تا تصویب و به کمیسیون ماده 5 ارسال و برای تخصیص بودجه اقدام لازم انجام شود.

وی ادامه داد: شهرداری باید ظرف مدت یک هفته تکلیف این مصوبه را مشخص کند زیرا فضای فعلی پایگاه بهداشت آبیک نامناسب و محدود است و توسعه فیزیکی آن برای زیر پوشش قرار دادن 15 هزار نفر جمعیت ضروری است.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول