اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشان:

مسئولان با متخلفان برخورد کنند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در کاشان گفت: مسئولان اجازه ندهد سودجویان در حق این ملت اجحاف کنند و با قاطعیت با آنان برخورد کنند.

مسئولان با متخلفان برخورد کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: در شرایط کنونی که بحث تحریم‌ها مطرح شده شایعه‌های بی‌اساسی مبنی بر ایجاد قحطی در کشور منتشر شده که در این میان افراد سودجو کالاها را در انبارهایشان ضبط کرده‌اند تا زمانی که قیمت‌ها افزایش یافت آنها را عرضه کنند.

وی افزود: این سودجویان باید بدانند اینجا ایرانی است که جوانانش برای حفظ آن از جان خود گذشته‌اند و با خون خود این درخت باصلابت را آبیاری کرده‌اند.  

امام جمعه کاشان تصریح کرد: دولت نیز باید با نظارت بیشتر خود اجازه ندهد فرصت‌طلبان در حق این ملت اجحاف کنند و با قاطعیت با آنان برخورد کند.

این مسئول با قدردانی از حضور عزادارن فاطمی در مراسم سوگواری بانوی دو عالم به خصوص تجمع باشکوه عزاداران شهرستان کاشان در روز شهادت ایشان یادآور شد: مظلومیت حضرت زهرا(س)با هیچ بیان و قلمی قابل توصیف نیست و هیچ شاعری توان تجسم این غربت و مظلومیت را ندارد.

نمازی سپس به ذکر چند نکته برای استفاده بهتر از معارف حضرت زهرا(س) پرداخت و گفت: آموزش مادران به دختران خود برای الگوگیری از حضرت زهرا(س) در زندگی‌شان، تبیین و تدوین جزوه‌ها و کتب آموزشی از خصوصیات و ویژگی‌های برجسته تربیتی، اخلاقی و رفتاری صدیقه کبری(س) برای بهره‌مندی و الهام‌گیری آحاد جامعه اعم از بانوان و آقایان، استمرار اقدامات فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ فاطمی مانند برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب در کاشان و توجه ویژه در امر عزاداری برای رعایت حال مؤمنان و پرهیز از اذیت و آزار آنان از جمله نکاتی است که باید به آنها توجه کنیم.

وی با اشاره به شعار سال جاری، سه عنصر را مبنای حرکت سه قوه دانست و ادامه داد: حمایت از تولید، کار و سرمایه ایرانی سه وظیفه‌ای است که باید سران سه قوه برای تحقق آن تلاش خود را معطوف کنند.

خطیب نماز جمعه کاشان افزود: مواردی چون رفع خلأهای قانونی و یا تعارض قانون‌ها در حوزه اقتصاد و عدم همخوانی‌ وظایف نهادهای اقتصادی از جمله نکاتی است که قوه مقننه باید برای اصلاح آن اقدام کند و دولت نیز موظف است سیاست‌های مصوب مجلس را عملیاتی کند.

نمازی اضافه کرد: قوه قضائیه نیز در این راستا باید با نظارت دقیق‌تر بر نحوه دریافت تسهیلات کلان، از خارج شدن این سرمایه‌ها از کشور و مصرف شدن در سرمایه‌گذاری‌های خارج از کشور جلوگیری کرده و با متخلفان برخورد کند. 

این مسئول از صاحبان صنایع به عنوان قشر دیگری که وظیفه اهتمام برای تحقق شعار سال جاری را دارند نام برد و گفت: افزایش کیفیت به گونه‌ای که با کیفیت محصولات کشورهای پیشرفته برابری و رقابت کند به همراه تعیین قیمت‌ها مطابق با توان خرید مردم نکته‌ای است که صاحبان صنایع باید به آن توجه کنند.

نمازی از مردم به عنوان عنصری دیگر در تحقق شعار سال جدید نیز یاد کرد و  تقویت تعصب ملی و پرهیز از مصرف کالای بیگانه را از آحاد جامعه خواستار شد.

نمازی با گرامیداشت سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به طبس و سالروز عملیات بیت‌المقدس آن را از نشانه‌های پیروزی ملت ایران اسلامی در برابر استکبار قلمداد کرد.

وی روز معلم و روز جهانی کار و کارگر را به دو قشر فرهنگی و کارگری کشور تبریک گفت.

انتهای پیام/ن10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول