اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت تکرار آب‌افتادگی

مسئولان در قبال آب‌افتادگی معابر و خیابان‌های مشهد پاسخ‌گو باشند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در صورت تکرار آب‌افتادگی معابر و خیابان‌های مشهد، باید مسئولان شهری پاسخ‌گوی مشکلات مردم در این ارتباط باشند.

مسئولان در قبال آب‌افتادگی معابر و خیابان‌های مشهد پاسخ‌گو باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عباس شیرمحمدی در نشست خبری که به مناسبت روز شوراها در سالن کنفرانس ساختمان شورای اسلامی شهر مشهد برگزار شد، اظهار داشت: در چند سال اخیر مشهد دارای پیشرفت قابل توجهی در حوزه‌های گوناگون شهری بود که در این راستا شاهد افتتاح تقاطع‌های بسیاری در مشهد بودیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در پاسخ به این سؤال که چرا مسئولان شهری در زمان ایجاد پروژه‌های شهری تدابیر لازم را برای مدیریت آب‌های سطحی ناشی از بارندگی‌های فصلی را منظور نکردند، گفت: البته شهرداری مشهد در حوزه جمع‌آوری آب‌های سطحی در این چند سال اقدامات شایسته‌ای انجام داده است.

وی ادامه داد: در چند سال گذشته با کوچک‌ترین بارندگی شاهد طغیان مسیل‌ها و کانال‌های موجود در سطح شهر مشهد بودیم که در حال حاضر این رقم به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

*آب‌افتادگی پروژه‌های شهری باید درس عبرت برای تکرار نشدن این مسئله باشد

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه خاطرنشان کرد: البته آنچه که در این ارتباط حائز اهمیت است این است که مسئولان شهری در طراحی‌های خود شرایط لازم را برای مدیریت این امور در دستور کار خود قرار دهند و آب‌افتادگی این دفعه را درس عبرتی برای جلوگیری از تکرار این مسئله قراردهند.

*مواد قانون شوراها هم‌چنان به صورت کامل اجرایی نمی‌شود

شیرمحمدی در ادامه در پاسخ به سؤالی در ارتباط با اینکه چرا شوراهای شهرها اکنون به عنوان شوراهای شهرداری مطرح هستند تا شوراهای شهری، گفت: یکی از دلایلی که در این ارتباط می‌توان به آن اشاره داشت این است که موارد که قانون‌گذار برای شوراها در قانون پیش‌بینی کرده است به صورت کامل اجرا نشده است.

وی در ادامه برخورد برخی از مسئولان سایر نهادهای در ارتباط با اجرایی شدن قانون شوراها را یکی دیگر از دلایل اجرا نشدن قانون شوراها عنوان کرد و افزود: در این راستا برخی از دستگاه‌ها که تاب و تحمل دستور از نهادی مانند شورای شهر را ندارند را می‌توان به عنوان یکی از موانع اجرایی نشدن قانون شوراها عنوان کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در بخش دیگری از سخنان خود به مصوبه شورای اسلامی در ارتباط با واگذاری شرکت آب و فاضلاب به شهرداری مشهد اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در این ارتباط و براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی مقرر شد که اختیار شرکت آب و فاضلاب در اختیار شهرداری مشهد قرار گیرد که تاکنون نه وزارت نیرو و نه شرکت آب و فاضلاب مشهد تمایل به اجرای این مصوبه دارند.

شیرمحمدی افزود: در راستای اجرا شدن این مصوبه آیین‌نامه‌های مربوطه نیز هنوز از سوی قانون‌گذار ارائه نشده است که این مستلزم پی‌گیری قانون‌گذار در ارتباط با ارائه آیین‌نامه‌های موجود به منظور اجرایی شدن این مصوبه است.

*محقق نشدن جایگاه‌های شوراها را باید از قانون‌گذار پرسید

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اینکه عنوان می‌شود شوراها اکنون به شوراهای شهرداری تبدیل شده است را باید از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و قانون‌گذار پرسید که چرا مصوبه اجرایی نشده است.

*25 درصد عقب‌ماندگی خط 2 قطار شهری مشهد

وی در پاسخ به سؤالی در ارتباط با اجرای خط 2 قطار شهری مشهد گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده بود که خط 2 قطار شهری مشهد تاکنون در حدود 40 درصد پیشرفت داشته باشد که در این راستا با پیشرفت 15 تا 16 درصدی خط 2 قطار شهری مشهد، می‌توان گفت که اجرای خط 2 قطار شهری مشهد در حدود 25 درصد از برنامه عقب است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: البته در ارتباط با تأخیری که در اجرای خط 2 قطار شهری مشهد وجود دارد آن را نمی‌توان تنها به مشکلات شهرداری مشهد و نیز پیمان‌کار دانست چرا که عوامل بسیاری در روند اجرای خط دو قطار شهری مشهد آن مؤثر است.

وی تحریم‌های ناشی بر خرید دستگاه حفار مکانیزه TBM و نیز فراهم نبودن شرایط برای تجهیز این دستگاه را از دیگر علل تأخیر در روند اجرای این پروژه عنوان کرد.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول