اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس زندان مرکزی قزوین خبر داد

اجرای طرح اصالت وجود برای زندانیان مواد مخدر در قزوین

خبرگزاری فارس: رئیس زندان مرکزی استان قزوین از اجرای طرح اصالت وجود (معنا درمانی و روانشناسی معنوی) به صورت پایلوت برای زندانیان مواد مخدر در قزوین خبر داد.

اجرای طرح اصالت وجود برای زندانیان مواد مخدر در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، عباس رمضانی بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگ و هنر شهرستان آبیک که در سالن اجتماعات فرمانداری آبیک برگزار شد، اظهار کرد: با اجرای طرح اصالت وجود، زندانیان مواد مخدر با مفاهیم خلقت و هدف آفرینش انسان آشنا شده تا می‌توانند با بازگشت به جامعه، نقش اجتماعی خود را ایفا کنند.

وی افزود: برای کاهش آسیب زندانیان از سال گذشته با تشکیل کارگروه‌های تخصصی، قرنطینه را از پیکره زندان حذف کرده‌ایم.

این مسئول از پایه‌ریزی مرکز توسعه سلامت در زندان مرکزی خبر داد و گفت: در این مرکز یک مددکار، روانشناس و پزشک مستقر هستند که با ارائه خدمات، پذیرش و تشخیص به مدت پنج روز در زندان نگهداری می‌شوند.

رمضانی تصریح کرد: در مدت پنج روز زندانیان از آموزش‌های لازم در زمینه‌های مقررات زندان، کلیات حقوق، آموزه‌های دینی و مهارت‌های زندگی بهره‌مند می‌شوند.

رئیس زندان مرکزی قزوین ادامه داد: معتادان قشر آسیب‌پذیر جامعه هستند که طرح مدل تلفیقی (‌اجتماع‌ درمان مدار و درمان با متادول) را برای آنان اجرایی کرده‌ایم.

رمضانی افزایش امید به زندگی، ارتقای سطح زندگی، کاهش اختلافات خانوادگی و کاهش تخلفات در زندان را از نتایج مطلوب طرح مدل تلفیقی برشمرد و افزود: ناهنجاری‌های موجود در زندانیان نظیر خط و خال، لباس مخصوص و به‌کارگیری کلمات و اصطلاحات رایج را در زندان کنترل کرده‌ایم که این امر رشد فکری زندانیان را به همراه داشته است.

وی یادآور شد: در مرکز توسعه سلامت زندان مرکزی پرونده شخصیت زندانیان تشکیل می‌شود که البته نگاه این مرکز حفظ کرامت انسانی و درمان معتادان است.

این مسئول درصد جمعیت کیفری شهرستان آبیک نسبت به کل استان قزوین را 11 درصد دانست و گفت: شهرستان آبیک در زمینه مواد مخدر به ویژه اعتیاد رتبه نخست را در استان قزوین دارد که نسبت به سال گذشته 27 درصد کاهش داشته و این در حالی است که در زمینه سرقت رتبه پنجم را در استان قزوین از آن خود کرده است که در سال گذشته رتبه دوم را داشته بود.

رئیس زندان مرکزی استان قزوین خاطرنشان کرد: 74 درصد از ورودی پرونده‌های شهرستان آبیک بین 20 تا 40 سال سن دارند که باید در جامعه نقش اجتماعی خود را ایفا کنند که البته آین افراد در زندان به سر می‌برند.

رمضانی افزود: شهرستان آبیک از لحاظ ورودی‌های زندانی سال گذشته رتبه نخست ولی امسال رتبه دوم را در سطح شهرستان‌های استان قزوین دارد.

وی از کاهش 22 درصدی جمعیت کیفری شهرستان آبیک به زندان مرکزی استان قزوین خبر داد.

رمضانی ادامه داد: استمرار کارگروه‌های تخصصی و اجرایی شدن مصوبات می‌تواند در پیشگیری از آسیب‌های و معضلات اجتماعی تأثیر بسزایی داشته باشد.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول