اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان زندان‌های کشور:

80 درصد زندانیان کم سواداند / ناآگاهی از عوامل بزه‌کاری است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان زندان‌های کشور گفت: حدود 80 درصد زندانیان تحصیلاتی در حد راهنمایی و پایین‌تر دارند.

80 درصد زندانیان کم سواداند / ناآگاهی از عوامل بزه‌کاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی زندان‌های خراسان رضوی، غلامحسین اسماعیلی در اختتامیه همایش معاونان فرهنگی زندان‌ها و نهضت سوادآموزی کشور در مشهد با اشاره به اینکه جهل و ناآگاهی دو محور اصلی ارتکاب جرم را در جامعه است اظهار کرد: مجموعه زندان‌ها در راستای سوادآموزی به عنوان یک بستر آماده و بسیار مناسب برای اجرای رسالت نهضت سوادآموزی محسوب می‌شود.

رئیس سازمان زندان‌های کشور گفت: در آخرین آمار اخذ شده از زندان‌های کشور 12.5 درصد بیسواد، 31 درصد تحصیلات ابتدایی، 31 درصد در حد سیکل و 20 درصد نیز زیر دیپلم هستند که با این آمار حدود 80 درصد زندانیان تحصیلاتی در حد راهنمایی و پایین‌تر  دارند.

رئیس سازمان زندان‌های کشور گفت: در هیچ جایی از جغرافیای ایران نرخ سواد به اندازه جمعیت زندان‌های کشور پایین نیست که این آمار نشان از آن دارد که باید سازمان زندان‌ها در راستای سوادآموزی تعلیم و تربیت با همیاری دستگاه‌های متولی به‌ویژه نهضت سوادآموزی همیاری و تعاملات ویژه‌ای داشته باشد.

اسماعیلی گفت: بر این باوریم که درصد بالایی از ارتکاب جرم و بزه در جامعه ما جهل و ضعف ایمان است زیرا برابر بررسی‌های صورت گرفته جمع زیادی از زندانیان بر اثر جهل و ناآگاهی فریب خورده و طعمه افراد شیاد قرار گرفته‌اند.

وی افزود: اگر ما قبل از این اتفاق در راستای رفع جهل، ناآگاهی و ضعف ایمان این افراد مسیر درست را حرکت می‌کردیم، شاهد این آمار از زندانیان نبوده و دیگر این افراد فریب خورده سودجویان خارج و درون مرزهایمان نمی‌شدند.

اسماعیلی افزود: ما وظیفه داریم برای ارتقای سواد و آگاهی زندانیان بستر را مهیا کنیم و در خدمت مربیان و آموزشیاران نهضت سوادآموزی قرار دهیم.

وی این نشست‌ها و همایش‌ها را پایه‌گذار ایجاد بستر و عرصه فعالیت برای ارتقای سوادآموزی زندانیان و رساندن این هدف به شکوفایی متعادل دانست.

اسماعیلی گفت: نقش مربیان و آموزشیاران فعال در زندان‌ها نباید سوادآموزی صرف باشد بلکه باید نقش یک معلم تمام و کمال را در تمام ابعاد آموزشی و اصلاح و تربیت ایفا کند.

رئیس سازمان زندان‌ها با بیان اینکه وظیفه همکاران در عرصه اصلاح و تربیت زندانیان هدایت گمراهان است، گفت: معلمی شغل انبیاست و ما زمانی به این شغل مقدس نزدیک می‌شویم که همانند انبیا خدا به تمام ابعاد آن توجه کنیم و پایان این رسالت، هدایت گمراهان باشد.

وی با اشاره به مکتب و رسالت هدایت‌گری حضرت امام خمینی(ره) که در تمام ابعاد و معانی معلم بود، اظهار کرد: ما امروز به شاگردان مکتب حضرت امام (ره) افتخار می‌کنیم و اگر زندگی و فعالیت‌های شاگردانی که پای درس مکتب امام خمینی (ره) نشسته‌اند را مورد بررسی قرار دهیم همه این افراد از فدائیان اسلام هستند.

انتهای پیام/س30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول