اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت فیروزکوه:

وقف سنت سفارش ‏شده پیامبران است / آزادی زندانیان در راس قرار گیرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت فیروزکوه با اشاره به فرا رسیدن هفته وقف گفت: وقف از سنت‏های سفارش‏شده پیامبران است و آزادی زندانیان نیز می‏تواند در نیات وقف جایی داشته باشد.

وقف سنت سفارش ‏شده پیامبران است / آزادی زندانیان در راس قرار گیرد
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران حجت‏الاسلام داوود ضمیررضوانی ظهر امروز در آیین وحدت‏بخش خطبه‏های نماز جمعه این هفته فیروزکوه که با حضور پرشور مردم این شهر برگزار شد، با گرامیداشت فرا رسیدن هفته وقف اظهار کرد: اول بهمن ماه به عنوان روز وقف نامگذاری شده و باید دانست که یکی از سفارش‏ها و سنت‏های مورد تاکید در زندگی پیامبران، وقف است.
امام جمعه موقت فیروزکوه با بیان اینکه از وقف به منزله "صدقه جاریه" یاد می‏شود، ادامه داد: بی‏شک انسان به حقیقت و نیکی نمی‏رسد، مگر اینکه از آنچه دوست دارد، انفاق کند و وقف باید در وهله نخست در قالب صله‌رحم و کمک به خویشاوندان صورت گیرد.
ضمیررضوانی افزود: در وقف اصل مال برای انسان باقی می‏ماند و این فریضه دینی در حقیقت راهی برای رسیدن به آخرتی نیک بوده و وقف در اصل پلی محسوب می‏شود که انسان را به نیکی و خیر می‏رساند.
وی ادامه داد: با عمل به وقف، نام نیک برای انسان باقی می‏ماند و ثوابی که برای آدمی نوشته می‏شود، برای همیشه باقی می‏ماند و همواره تداوم خواهد یافت.

* انسان باید برای رضای خداوند متعال و جهاد در راه او وقف کند
امام جمعه موقت فیروزکوه افزود: اگر انسان نگذارد که از اموال او در راه خیر و نیکی استفاده شود، بدون تردید ملک‏الموت آن را از مالکیت او خارج می‏سازد.
ضمیررضوانی اظهار کرد: ورشکسته واقعی کسی است که در آن جهان جایی نداشته باشد و نام نیکی از او در دنیای مادی نیز باقی نماند در حالی که وقف به معنای نگاه داشتن دائمی ملک برای خود انسان و صدقه‏ جاریه‏ای است که در آخرت به داد آدمی می‏رسد.
وی تاکید کرد: انسان باید برای رضای خداوند متعال و جهاد در راه او وقف کند و از وجود و دارایی‏های خود در این راه مایه بگذارد.
امام جمعه موقت فیروزکوه تصریح کرد: انسان می‏تواند با نیات مختلف از جمله پرداخت کمک هزینه مجالس مذهبی، سفرهای زیارتی، آزاد ساختن زندانیان در بند، بهبود اوضاع و ساخت مساجد، چاپ کتاب‏های دینی و مذهبی و ... به سنت حسنه وقف بپردازد.
ضمیررضوانی با بیان اینکه اسلام وقف اموال را جایز شمرده و از آن به نیکی یاد کرده است، افزود: انسان باید از اموال خود به بهترین شکل وقف کند.
 
* سنت پیامبر اکرم (ص) بهترین الگوی زندگی است
امام جمعه موقت فیروزکوه همچنین در بخش دیگری گفت: انسان در هر کاری نیازمند الگوبرداری و تقلید و پیروی از فقیهی است که خصوصیات لازم را دارا بوده و این فرد نباید هیچ رغبتی به دنیا و مطامع دنیوی داشته باشد.
ضمیررضوانی افزود: فردی که از او در زندگی پیروی می‏کنیم، باید مطابق دستورات خداوند متعال و اهل بیت (ع) عمل کرده و در صدور فتواهای الهی حساسیت‏های لازم را اعمال کند.
وی ادامه داد: اسوه و الگوپذیری در دین مبین اسلام همواره مورد تاکید و پذیرش قرار داشته است و انسان باید خود را طبق الگویی بسنجد و مقایسه کند.
امام جمعه موقت فیروزکوه یادآور شد: انسان باید سنت و خلق و خوی پیامبر اکرم (ص) را سرمشق خود در زندگی قرار دهد.
انتهای پیام/ی20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول