اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگی و تربیتی زندان‌های لرستان:

اصلاح و تربیت زندانیان مهم‌ترین مأموریت سازمان زندان‌هاست

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگی و تربیتی زندان‌های لرستان گفت: اصلاح و تربیت زندانیان مهم‌ترین مأموریت سازمان زندان‌هاست.

اصلاح و تربیت زندانیان مهم‌ترین مأموریت سازمان زندان‌هاست

مجتبی روشن‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد اظهار کرد: با توجه به مأموریت اصلی سازمان زندان‌ها مبنی بر اصلاح و تربیت زندانیان بر اساس آموزه‌های قرآنی و ترویج فرهنگ نماز، استراتژی برنامه‌های فرهنگی قرآن محور در استان تدوین شده است.

وی افزود: پس از نگهداری از زندانیان، اصلاح و تربیت آنها مهم‌ترین رسالت سازمان است که طی سال‌های اخیر هم به لحاظ کیفی و هم از نظر کمی رشد قابل توجهی داشته است.

رئیس اداره فرهنگی و تربیتی زندان‌های لرستان گفت: علاوه بر تدوین استراتژی فرهنگی، برنامه‌های متعدد دیگری نیز تدوین شده که توسعه و بسط برنامه‌های قرآن آموزی در بین زندانیان در رشته‌های مختلف، توسعه و بسط برنامه‌های قرآن آموزی در ارتباط با پرورش استعدادهای قرآنی و توسعه و بسط برنامه‌های دینی و مذهبی شامل آموزش‌های نماز، قرآن، نهج‌البلاغه، آثار حضرت امام (ره)، شهید مطهری و ... از مهم‌ترین برنامه‌های طراحی شده است.

روشن‌پور تصریح کرد: با توجه به تراکم جمعیت کیفری زندان‌های لرستان، احیای تفکر دینی و تقویت روحیه مذهبی در بین زندانیان به منظور رهایی از بحران هویت دغدغه جدی مسئولان زندان‌هاست.

وی دعوت معنوی زندانیان به ویژه طیف جوان آنها به منظور بازگشت به اصالت وجودی و جوهر انسانی خویش در کنار تقویت ایمان مذهبی و رشد عقلانی را مهم دانست و تأکید کرد: در عین حال ایجاد هماهنگی در رشد فکری و خلوص دینی این دسته از زندانیان از اهمیت بالایی برخوردار است.  

رئیس اداره فرهنگی و تربیت زندان‌های لرستان عامل مهم تأثیرگذار بر فرآیند بازگشت سعادتمندانه زندانیان به جامعه را توسعه برنامه‌هایی دانست که بتواند روح تشنه معنویت آنان را سیراب کند.

وی ترویج نماز را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های مثمر ثمر در تحقق این هدف عنوان کرد.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول