اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اصفهان:

افزایش امکانات رفاهی زندانیان نیاز به کمک خیّران این عرصه دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه اصفهان گفت: زندان‌ها مکانی برای تربیت زندانیان است و انتظار می‌رود با کمک خیّران امکانات رفاهی، تفریحی و نیز وضعیت مکان‌های ملاقات و سالن انتظار زندان اصفهان بهبود یابد.

افزایش امکانات رفاهی زندانیان نیاز به کمک خیّران این عرصه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید وسف طباطبایی‌نژاد در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی زندان مرکزی اصفهان، با اشاره به وضعیت گذشته زندان مرکزی اصفهان اظهار داشت: هر چند کشور ایران از نظر تأمین اعتبار در وضعیت خوبی قرار دارد، اما جای بسی تأمل دارد که هنوز برخی از زندان‌های کشور همانند زندان‌های کشورهایی است که به بدی از آنها یاد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه با استفاده از تعقل باید اولویت خرج کردن اعتبارات را در نظر گرفت، افزود: سال گذشته از مصوبات ریاست جمهوری احداث 60 ورزشگاه در دستور کار قرار گرفت که به موازات آن هیچ اقدام جدی برای اختصاص اعتبار به زندان فرسوده مرکزی اصفهان با توجه به افزایش ورودی زندانیان صورت نگرفت.

امام جمعه اصفهان با تأکید به اخلاق‌مداری در برخورد با زندانیان تصریح کرد: فضای زندان‌ها باید به نحوی باشد که خانواده زندانیان در هنگام بازدید از زندانی خود احساس آرامش کنند.

وی به وجود فضای مناسب سالن انتظار و نیز تأمین وسایل سرمایشی و گرمایشی آن مکان اشاره کرد و گفت: بسیاری از افراد زندانی بر حسب اتفاق و جرائم غیر عمد زندانی شدند که باید به این افراد احترام و وسایل رفاهی را در زندان فراهم کرد.

طباطبایی‌نژاد به همکاری خیّران مستعد در امر بازسازی زندان اصفهان اشاره کرد و افزود: با مساعدت‌های خیّران و نیز با ارائه گزارشات به دستگاه قضا این امر ساماندهی در کوتاه‌ترین زمان محقق شد.

وی به مقایسه جمعیت زندانیان سی سال گذشته و روند رو به رشد آن اشاره کرد و بیان داشت: این کار عظیم با کمک خود زندانیان به نتیجه رسید.

امام جمعه اصفهان به رعایت فرهنگ دینی تأکید کرد و ادامه داد: بیشتر زندانیان کشور به دلیل مشکلات اجتماعی هم‌چون مواد مخدر، اعتیاد، مهریه و دیه در زندان هستند.

وی به پاره‌ای از مشکلات اخیر مهریه اشاره و اضافه کرد : باید وضعیت مهریه به نحوی ساماندهی شود که کسی بابت پرداخت مهریه زندانی نباشد.

طباطبایی‌نژاد زندان‌ها را مکانی برای تربیت افراد دانست و افزود: انتظار می‌رود با کمک خیّران امکانات رفاهی، تفریحی و نیز وضعیت مکان‌های ملاقات و سالن انتظار زندان اصفهان بهبود یابد.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول