اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های فارس:

طبقه‌بندی زندانیان مطابق آیین‌نامه باشد

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌های فارس گفت: طبقه‌بندی زندانیان باید مطابق آیین‌نامه با لحاظ وضعیت فیزیکی موجود صورت گیرد.

طبقه‌بندی زندانیان مطابق آیین‌نامه باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان فارس، موسی احمدی در نشست شورای اداری زندان‌های فارس در جهرم اظهار داشت: در راستای سیاست‌های سازمان زندان‌ها و دستورات مؤکد رئیس سازمان، نظم و انضباط در زندان‌ها باید ارتقا یابد چراکه تمام کارهای اصلاحی و تربیتی در زندان‌ها در سایه نظم و امنیت اجرا می‌شود.

مدیرکل زندان‌های فارس تصریح کرد: نظم و امنیت در زندان‌ها هم شامل کارکنان و هم شامل زندانیان می‌شود و مبنای هر یک را آیین‌نامه، دستورالعمل‌ها و قوانین و مقررات تعیین کرده‌اند که نظارت دقیق می‌تواند ضمانت اجرای آن‌ها باشد.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه رئیس زندان باید جایگاه خود را ارتقا دهد تصریح کرد: اگر فردی نتواند با استفاده از اختیارات اعطائی، جایگاه مدیریتی خود را تثبیت کند نه تنها نمی‌تواند مدیر توانمندی باشد بلکه به جایگاهی که به او سپرده شده و مجموعه‌ای که در آن مدیریت می‌کند، ظلم کرده است.

احمدی با اشاره به اینکه مهم‌ترین و اثرگذارترین سرمایه هر جامعه‌ای نیروی انسانی آن است، گفت: سلیقه‌ای عمل کردن در محول کردن کارها، تنبیه‌ها و تشویق‌ها و اعطای امتیاز به همکاران، باید بر اساس عدالت باشد تا حقی از کسی تضییع نشود و از اعطای امتیاز به افراد متخلف و کم‌کار خودداری تا فرق بین خوب و بد، کم‌کار و پرکار، مشخص شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: فکر هر کسی می‌تواند کلید موفقیت آن فرد باشد و هر چه بیشتر از آن استفاده کنید کارآمدی شما را بیشتر و موفقیت روزافزون برایتان به ارمغان می‌آورد و سازمان و مجموعه‌ای که مدیریت آن را بر عهده دارید، پویاتر می‌شود.

وی تصریح کرد: طبقه‌بندی زندانیان باید مطابق آیین‌نامه با لحاظ وضعیت فیزیکی موجود صورت گیرد و زندانیانی که صلاحیت اخلاقی دارند با راهکارهای قانونی، تسهیلات اشتغال به کار، مرخصی و آزادی مشروط به آنها اعطا شود و به کسانی که نظم و انضباط زندان را رعایت نمی‌کنند و از برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در راستای اصلاح و تربیت خود استفاده نمی‌کنند هیچ‌گونه امتیازی داده نشود و با متخلفان برابر قانون و با جدیت رفتار شود.

احمدی افزود: ما در زندان‌ها با انسان‌های بزهکاری سروکار داریم که به منظور اصلاح و تربیت و بازپروری به ما سپرده شده‌اند بنابراین باید این افراد را در مسیر صحیح و درست هدایت کنید تا پس از آزادی، افرادی مفید برای جامعه باشند.

مدیرکل زندان‌های فارس ادامه داد: برپایی نمازهای جماعت توصیه شارع مقدس و همچنین تأکید ریاست سازمان است، بنابراین در برگزاری نمازهای جماعت رؤسای زندان‌ها، کارکنان و زندانیان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و سعی کنند که نمازخانه بهترین و تمیزترین مکان موجود در مجموعه باشد و رؤسا و مسئولان دفاتر ستادی پیشگامان شرکت در نماز جماعت باشند.

انتهای پیام/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول