اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های فارس تأکید کرد

کاهش بیماری‌های روحی و روانی زندانیان

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌های استان فارس گفت: حضور مستمر رئیس در زندان و رسیدگی به مشکلات زندانی، از بیماری‌های روحی و روانی ناشی از حبس می‌کاهد.

کاهش بیماری‌های روحی و روانی زندانیان

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، موسی احمدی ظهر امروز در جمع مسئولان ستادی و رؤسای زندان‌های استان فارس اظهار داشت: یکی از وظایف اساسی مدیران، نظارت بر جریان امور و برنامه‌ها است  که باید نظارت دقیق، عمیق و عالمانه در کارها داشته باشید.

وی اضافه کرد: هر مدیری علاوه بر داشتن اطلاعات، آگاهی و معلومات باید به کاستی‌های موجود پی ببرد و نواقص را رفع و با نظارت صحیح در تحقق اهداف سازمانی به مجموعه کمک کند.

احمدی با بیان اینکه ملاک ارزشیابی هر فرد در سازمان و میزان پیشرفت امور را از طریق نظارت دقیق می‌توان سنجید، ابراز داشت: زمانی که برنامه‌های اجرایی مجموعه به سمت بی‌نظمی پیش می‌رود یک مدیر موفق با نظارت محسوس و مؤثر می‌تواند مدبرانه تصمیم بگیرد.

این مسئول با تأکید بر اینکه نظارت در زندان‌ها باید هم محسوس و هم نامحسوس، و به گونه‌ای نهادینه شود که تمام کارکنان احساس مسئولیت کنند، گفت: با نظارت محسوس بر برنامه‌ها، نواقص را رفع کنید تا کارکنان ناظر بر انجام امور باشند نه اینکه احساس کنند مدیر مافوق، آن‌ها را کنترل می‌کند.

احمدی ادامه داد: بدون نظارت عمیق، نظم و اقتدار در زندان‌ها که لازمه زندان‌بانی اسلامی است نیز محقق نمی‌شود.

وی همچنین در ادامه تصریح کرد: به منظور سرعت در رسیدگی به پرونده‌های قضایی مددجویان باید پرونده‌ها با دقت در واحد آمار و رایانه بررسی و ثبت شوند.

مدیرکل زندان‌های فارس افزود: در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، اهتمام ویژه‌ای در مورد اعطای مرخصی، اشتغال و حرفه‌آموزی، آزادی پایان حبس، آزادی مشروط و اعسار مددجویان داشته باشید.

احمدی همچنین با تأکید بر اینکه خدماتی که به زندانی ارائه می‌شود باید هدفمند باشد بیان کرد: خدمات ارائه شده به زندانی باید در چارچوب آیین‌نامه اجرایی و براساس دستورالعمل‌های سازمان باشد.

وی به حفاظت فیزیکی درون و بیرون زندان‌ها نیز تأکید و اضافه کرد: جامعه از ما امنیت می‌خواهد و برای تحقق امنیت باید در راستای اصلاح و تربیت افراد بزهکار تلاش کنیم و اجازه ندهیم این افراد بدون بازپروری به جامعه بازگشت داده شوند.

این مسئول رسیدگی به امور خانواده زندانیان و تکریم ارباب رجوع را مهم دانست و خاطرنشان کرد: تمام انسان‌ها دارای اصل کرامت و ارزش والای انسانی هستند و رسیدگی به مشکلات خانواده زندانی را، در اولویت قرار دهید تا در سایه برخورد و اخلاق خوب شما از نگرانی‌های آنها کاسته شود.

مدیرکل زندان‌های فارس همچنین اظهار داشت: حضور مستمر رئیس در زندان و رسیدگی به مشکلات زندانی، از بیماری‌های روحی و روانی ناشی از حبس می‌کاهد.

احمدی در ادامه گفت: به منظور درآمدزایی برای زندانی و خانواده وی، کارگاه‌های اشتغال‌زایی در درون و بیرون از زندان‌ها را فعال کنید.

در ادامه مدیرکل و رؤسای زندان‌ها از بخش‌های مختلف مجتمع حرفه‌آموزی و کاردرمانی فارس نیز بازدید و از نزدیک با پیشرفت امور در این مرکز آشنا شدند.

انتهای پیام/خ۲۰/گ2000

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول