اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی بانک ملی انجام می‌شود

اختصاص اعتبار برای آزادی زندانیان ۵ استان

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره بانک ملی ایران گفت: بانک ملی برای آزادی زندانیان پنج استان از محل سپرده‌های قرض‎الحسنه اعتبار اختصاص داده است.

اختصاص اعتبار برای آزادی زندانیان ۵ استان

 

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، جمال دامغانیان در جشن آزادی 27 نفر از زندانیان جرایم مالی غیرعمد گلستان اظهار داشت: منشا قرض‎الحسنه امروز نعمتی است تا آسایش و آرامش را به صدها نفر هدیه کند و موجب آزادی 27 نفر زندانی از زندان شود.

وی با اشاره به اینکه در موسسات مالی بانک ملی بحث تجهیز منابع و تخصیص منابع را داریم، بیان داشت: همچنین با توجه به اسلامی بودن این بانک چندین سرفصل برای آن تعریف شده که عقد قرض نیز با تابعیت از عقود اسلامی و اقتصاد اسلامی انجام می‎شود.

دامغانیان ادامه داد: برای شبه‎ناک نشدن امور مالی، کل منابع قرض‎الحسنه با منابع کوتاه‎مدت و سایر منابع در بانک ملی از هم جدا شده است.

عضو هیئت مدیره بانک ملی ایران با اشاره به اینکه 42 هزار میلیارد ریال در بانک ملی ایران سپرده قرض‎الحسنه تودیع شده است، تصریح کرد: در گلستان این منابع 799 میلیارد ریال است که 700 میلیارد ریال آن در قالب 24 هزار و 296 فقره تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

وی افزود: بخشی از این تسهیلات به صورت خوداشتغالی و بخش‎هایی که مشمولیت دارند اختصاص داده شده تا مشکلات مردم مرتفع شود.

دامغانیان با بیان اینکه دو درصد از منابع برای تبلیغات هزینه می‎شود، خاطرنشان کرد: بخشی از این مبلغ عمدتا به صورت جوایز تهیه و به قید قرعه به مشتریان پرداخت می‎شود و دو درصد نیز برای مسائل فرهنگی هزینه می‎شود و پنج درصد از این درآمدها نیز برای ساخت مدرسه، مسجد و دیگر نیازمندی‎ها در مناطق محروم هزینه می‎شود.

عضو هیئت مدیره بانک ملی ایران با بیان اینکه امسال در یک کار جدید بخشی از این اعتبارات به آزادی زندانیان اختصاص یافته، ابراز داشت: این کار تنها در پنج استان کشور از جمله گلستان انجام شده و معادل 27 میلیارد و 10 میلیون به این کار در سراسر کشور اختصاص داده شده است.

وی اذعان داشت: از این مبلغ 250 میلیون تومان برای آزادی 27 زندانی گلستانی که به دلایل مختلف که سال‎ها در زندان به سر می‎بردند پرداخت شده است.

دامغانیان متذکر شد: اشاعه فرهنگ قرض‎الحسنه خروجی با چنین کیفیتی دارد و حاصل چنین جمعی از ثمره انقلاب اسلامی و راه امام خمینی (ره) و رشادت‎های شهیدان است.

انتهای پیام/ن20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول