اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شال:

وظیفه شوراها اجرای طرح‌های سازندگی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شال گفت: وظیفه شوراها اجرای طرح‌های سازندگی و رفع مشکلات مردم است.

وظیفه شوراها اجرای طرح‌های سازندگی است

حجت‌الاسلام سید‌هاشم موسوی‌شالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین‌زهرا اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم به انسان‌ها سفارش کرده که با همدلی و تلاش مضاعف زمینه ارتقای جوامع خود را مهیا کنند.

وی اضافه کرد: مسلمانان وظیفه دارند با تلاش خستگی‌ناپذیر برای عزت و اقتدار روز‌افزون ایران اسلامی در جهان تلاش کنند.

امام جمعه شال با اشاره به برتری مسلمانان در سده‌های نخستین و حضور چشم‌گیر آنان در عرصه‌های علمی تصریح کرد: دانشمندان مسلمانی که در تاریخ اسلام به آنان اشاره شده و شرح حیاتشان آمده است در قرون گذشته دستاوردهای بی‌شماری را در عرصه‌های گوناگون علمی و صنعتی برای ممالک اسلامی به ارمغان آورده‌اند.

موسوی‌شالی ادامه داد: علم و توسعه‌ای که امروز دنیای غرب به آن دست‌یافته، چیزی جز علوم اسلامی که مسلمانان پایه‌گذاران آن بودند، نیست و هرگز دانشمندان غربی علم و توسعه را بنیان‌گذاری نکرده‌اند.

وی عنوان کرد: دانش و تفکر اسلامی مانند دریای بی‌کران می‌تواند پاسخ‌گوی تمام خواسته‌ها و پرسش‌های محققان و پژوهشگران علوم مختلف قرار گیرد.

امام جمعه شال با اشاره به در پیش بودن روز شوراها و تلاش خستگی‌ناپذیر شوراهای اسلامی شهرها و روستاها برای حل مشکلات و در‌خواست‌های مردم تصریح کرد: شهروندان باید با تعامل و برقراری تفاهم میان مسئولان و دست‌اندر‌کاران امر توسعه و آبادانی در شهرها، زمینه را برای بهبود هر‌چه بیشتر بافت‌های زیربنایی در کشور آماده کنند.

موسوی‌شالی اضافه کرد: امروز وظیفه اصلی که بر دوش اعضای شورا‌ها و شهر‌داری‌ها در سراسر کشور قرار گرفته، تلاش شبانه‌روزی و مستمر برای رفع معضلات و مشکلات شهروندان و اجرای طرح‌های سازندگی و عمران کشور است.

وی با بیان اینکه جوانان به عنوان مهم‌ترین قشر مردم در شهر‌ها هستند، نیاز به حضور در عرصه ورزشی را برای این قشر مهم دانست و عنوان کرد: شوراها باید با بررسی مسائل و خواسته‌های اقشار جوانان و نوجوانان در شهرها زمینه مشارکت آنان در عمران و آبادانی را مهیا کنند.

امام جمعه شال تصریح کرد: شناخت کامل بافت‌های اجتماعی شهرها و کمک به حل معضلات فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی در شهرها باید با حضور اعضای شورا رفع شود.

موسوی‌شالی با اشاره به اینکه هر یک از افراد به نوبه خود مسئول ساماندهی و برقرای انضباط اجتماعی در محلات و نقاط شهری هستند، بیان کرد: کسی نباید چنین تفکری داشته باشد که خدمت‌رسانی و عمران شهرها تنها در حوزه فعالیت‌های شورا‌ها قرار دارد، زیرا برقراری و دست‌یافتن به جامعه آباد و رونق‌یافته با تلاش و همیاری مردم در کنار مسئولان محقق می‌شود.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول