اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر آبیک:

شوراها در کنار دولت قرار دارند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر آبیک گفت: با گذشت سه دوره از فعالیت‌های شوراهای اسلامی شهرها و روستاها برخی از مسئولان شوراها را در مقابل دولت می‌بینند که این دیدگاه صحیح نیست.

شوراها در کنار دولت قرار دارند

رئیس شورای اسلامی شهر آبیک امروز به مناسبت نهم اردیبهشت (روز ملی شوراها) در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین، شوراهای اسلامی شهرها و روستاها را پل ارتباطی قوی بین مردم، دولت و سازمان‌های مختلف ذکر کرد و اظهار کرد: بسیاری از مشکلات مردم از سوی سازمان‌ها و نهادها به شوراها ارجاع داده می‌شود و این امر بیانگر این مطلب است که شوراها در تمرکز زدایی امور جامعه نقش مهمی دارند.

وحید تقی‌زاده با اشاره به اصل صدم قانون شوراها افزود: بر اساس این اصل برای پیشبرد سریع برنامه‌های فرهنگی، عمرانی و اجتماعی با توجه به مقتضیات زمان به شوراها اختیارات لازم داده شده است که البته با توجه به اصل 105 قانون شوراها، این تصمیمات نباید مخالف با قوانین کشور و موازین اسلامی باشد.

این مسئول با تشبیه شورا به یک تعاونی بزرگ تصریح کرد: مردم به عنوان اعضای این تعاونی بزرگ می‌توانند نظرات، پیشنهادات، برنامه‌ها و راهکارهای خود را به شوراها ارائه داده و در تمام امور ارائه دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر آبیک خاطر نشان کرد: در منابع اسلامی و فقهی به ویژه قرآن کریم جایگاه شورا از چنان اهمیتی برخوردار است که در این زمینه سوره مبارکه شوری بر پیامبر (ص) نازل شده است.

تقی‌زاده ادامه داد: اهمیت مشورت در آیه‌های مختلف قرآن کریم نشان دهنده این مطلب است که خداوند متعال بر امر مشورت اهمیت ویژه‌ای قائل است چنانکه پیامبر اکرم (ص) به عنوان اسوه و الگوی بشریت در تمام موضوعات و مسائل جامعه مشورت را سرلوحه کار خود قرار می‌دادند و به عنوان نمونه می‌توان به مشورت ایشان با سلمان فارسی در جنگ خندق اشاره کرد.

وی بیان کرد: شوراهای اسلامی شهرها و روستاها به عنوان پارلمان محلی می‌توانند قانونگذار باشند یعنی موضوعاتی که در کمسیون‌های مختلف مطرح است را بررسی و با تأیید و پذیرش مردم و نیز مطابق با موازین دینی و قوانین کشور به صورت یک قانون محلی تصویب و اجرایی کنند.

تصویب بیش از 11 میلیارد ریال اعتبار برای شهرداری

رئیس شورای اسلامی شهر آبیک در ادامه گفت‌وگو از تصویب 111 میلیارد ریال اعتبار از سوی شورای اسلامی برای بودجه امسال شهرداری خبر داد و افزود: 73 درصد از این بودجه برای هزینه‌های عمرانی و 27 درصد از این بودجه برای هزینه‌های جاری اختصاص یافته است.

تقی‌زاده از آغاز عملیات اجرایی اصلاح هندسی بلوار آیت‌الله طالقانی در شهر آبیک خبر داد و گفت: این پروژه به طول سه کیلومتر و اعتبار 40 میلیارد ریال اعتبار تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.

وی اضافه کرد: پس از اتمام پروژه اصلاح هندسی بلوار آیت‌الله طالقانی طرح پارکبان به منظور انتظام بخشی به خودروهای موجود در سطح شهر آبیک اجرا می‌شود.

این مسئول افزود: متأسفانه در سالیان اخیر برای واحدهای تجاری جدیدالاحداث پارکینگ در نظر گرفته نشده است که این مسئله بار ترافیکی و تجمع خودروها را به همراه داشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر آبیک ادامه داد: اجرای طرح پارکبان علاوه بر درآمدزایی برای شهرداری مشکل ترافیکی شهر را برطرف و پارکینگ موقت برای خودروها محسوب می‌شود.

تقی‌زاده خاطرنشان کرد: پارکینگ عمومی در حاشیه و خارج از شهر آبیک وجود دارد که پارکینگ‌های داخل شهر نیز خصوصی است و از آنها به عنوان پایانه حمل ون قل استفاده می‌شود و این در حالی است که یک پارکینگ عمومی در طبقه زیرین مسجد امام جعفر صادق (ع) در نظر گرفته شده است.

وی آلایندگی کارخانه سیمان، کارخانجات شیمیایی و سم‌سازی و وجود گاوداری‌ها را از معضلات شهر آبیک عنوان کرد و افزود: آبیک با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد و نیز ورودی استان قزوین به پایتخت است، می‌طلبد تا مسئولان کشوری و استانی نگاه جدی و توجه ویژه‌تری به شهر آبیک و مردم آن داشته باشند.

این مسئول یادآور شد: مشکلات و معضلات مذکور در شهر آبیک نارضایتی و رنجش مردم را به همراه داشته و دارد چراکه مراجعات و شکایات مردمی به شورا و دیگر ادارات خود گواه بزرگی بر این مطلب است.

رئیس شورای اسلامی شهر آبیک گفت: برای ارتقای شهرداری آبیک کارهای ارزنده‌ای صورت گرفته که پیش‌بینی می‌شود درجه شهرداری را به درجه 9 ارتقا دهد.

تقی‌زاده بر تسریع در اجرایی شدن چهار بانده کردن شهر محمدیه به آبیک با توجه به تخصیص اعتبار از سوی مسئولان ذی‌ربط تأکید کرد و افزود: با توجه به ترانزیتی بودن این مسیر و تصادفات زیاد لازم است که عملیات اجرایی این پروژه هر چه زودتر آغاز تا از بار ترافیکی و تصادفات کاسته شود.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر آبیک و شهردار نگاه ویژه‌ای به مسائل فرهنگی و مذهبی دارند افزود: اخیرا 14 هزار متر مربع زمین برای احداث مصلی‌ نماز جمعه واگذار شده است که برای کمک به احداث مصلا یک میلیارد ریال اعتبار نیز در دستور کار شورای اسلامی و شهرداری قرار گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر آبیک یادآور شد: طبق صحبت‌هایی که با ستاد نماز جمعه شهرستان آبیک صورت گرفته است مقرر شده تا زمین 16 هکتاری که برای احداث مصلا از سوی سازمان راه و شهرسازی استان قزوین واگذار شده بود برای احداث باشگاه ورزشی و فرهنگی به شهرداری واگذار شود که این موضوع در توسعه امر ورزش در شهرستان نقش بسزایی خواهد داشت.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول