اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هیچ ارگانی مصوبات شوراهای اسلامی را قبول ندارد

شهردار سنندج: شوراهای شهر به شورای شهرداری تبدیل شده‌اند

خبرگزاری فارس: شهردار سنندج گفت: هیچ ارگانی مصوبات شوراهای اسلامی را قبول نداشته و شوراهای شهر اکنون تنها به شورای شهرداری تبدیل شده‌اند.

شهردار سنندج: شوراهای شهر به شورای شهرداری تبدیل شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مهدی حسام شریعتی بعد از ظهر امروز در مراسم تجلیل از شوراهای نمونه استان کردستان در سنندج اظهار کرد: متاسفانه نبود شناخت کافی شوراها از وظایف قانونی خود مانع از انجام وظیفه آنها به صورت کامل و دقیق است.

وی یادآور شد: مدیران و مسئولین ادارات و حتی برخی از شوراها با اختیارات و وظایف آنها آشنا نیستند و همین مهم موجب شده تا هیچکدام از ارگان‌های دیگر مصوبات شوراها را اجرایی ندانسته و به راحتی از کنار آنها می‌گذرند.

به گفته شهردار سنندج، ارتقای جایگاه شوراها نیازمند تغییر و اصلاح قانون و همچنین وجود شوراهای متخصص و کارآمد در حوزه‌های اجتماعی، عمرانی و غیره است.

حسام‌شریعتی اضافه کرد:‌ با تشکیل کمیسیون‌های تخصصی در شوراهای شهر و روستاهای استان می‌توانیم علاوه بر ایجاد زمینه ارتقا ‌عملکرد شوراها، شاهد ارائه طرح‌های مختلف و تاثیرگذار عمرانی خواهیم بود.

در قانون شوراها ساز و کار اجرایی وجود ندارد

به گفته وی در قانون اساسی جایگاه مناسبی برای شوراها تعریف شده است اما در قانون شوراها ساز و کارهای مناسبی برای فعالیت اجرایی وجود ندارد.

شهردار سنندج افزود: نبود آشنایی شوراها با ساز و کارها و وظایفشان موجب شده که در مقابل برخی از برنامه‌ها و خدمت‌رسانی شهرداری‌ها مقاومت کنند.

وی تصریح کرد: این امر موجب ایجاد دودستگی و عدم موفقیت آنها شده به گونه‌ای که از ماهیت اصلی و قانونی خود دور شده‌اند.

شهردار سنندج یکی از مهم‌ترین عوامل این مشکل را انتخاب اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا توسط مردم و با استفاده از رابطه‌های خانوادگی و خویشاوندی دانست و اضافه کرد: انتخاب اعضای شوراها با این روش خلآ افراد متخصص و کارآمد در بدنه شوراها را به وجود آورده است.

در پایان این مراسم از شوراهای برتر و نمونه استان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی قدردانی شد.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول