اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رفسنجان

شوراها باید در امورات مردم نقش داشته باشند

خبرگزاری فارس: امام جمعه رفسنجان گفت: شوراها باید در امر واجبات مردم نیز نقش داشته باشند.

شوراها باید در امورات مردم نقش داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور ظهر امروز در همایش روز شوراها، ابتکار دولت در تأسیس استان خلیج فارس را ستود و اظهار داشت: رسانه‌ها در این زمینه باید کاری کنند تا افرادی که تاریخ را فراموش‌ می‌کنند، اصالت ایران را به یاد بیاورند.

وی افزود: ظلم‌ها ثبت می‌شود و دست نشانده‌های ابرقدرت‌های دنیا روزی به خود می‌آیند که دیگر جایگاهی در بین حتی خود استکبار هم ندارند، زیرا آنها بازیچه هستند و خود به بازی نشسته‌اند.

رمضانی‌پور تصریح کرد: هویت هر کشور به داشته‌های آن است و ایران کشوری قدرتمند است که ما آن را با چنگ و دندان حفظ می‌کنیم.

وی موضع گرفتن ائمه جمعه کشور را در برابر ادعای بچه‌گانه وزیر امور خارجه امارات بدون اینکه از جایی هماهنگ شود، ‌نشانه همدلی و وحدت بیش از 700 خطیب جمعه کشور دانست و بیان داشت: پس از این موضع‌گیری و حمایت از ایران طولی نکشید که در کم‌ترین مدت حرف خود را پس گرفتند و عذرخواهی کردند.

رمضانی‌پور هوشیاری در موضع‌گیری‌های به جا و آنی را موجب به هم ریختن و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان خواند و ابراز داشت: فتوای امام (ره) در مورد سلمان رشدی که حتی یک خط نشد، چگونه دنیای اسلام را بیدار کرد و غرب را در برنامه‌ها و تحلیل‌های بی‌اساسش دچار سر درگمی کرد.

امام جمعه رفسنجان توجه به زیر‌ساخت‌ها و آبادانی را از سوی مسئولان و به ویژه شوراها مهم دانست و عنوان کرد: هر مسئولی در قبال مسئولیتش باید جوابگو باشد و شوراها نه تنها در بحث آبادانی بلکه در امر واجبات مردم نیز باید نقش داشته باشند.

وی تصریح کرد: هر جا کوتاهی در مورد نماز جماعت، پرداخت زکات و از این قبیل کار‌ها می‌شود با تذکر و همراهی کردن آنها و کشیدن به سمت واجبات آن را از بین ببرند، زیرا کوتاهی کردن در واجبات موجب نزول بلا می‌شود و دامن همه را می‌گیرد.

رمضانی‌پور تشکیل ستاد زکات در شهرستان رفسنجان را کاری مفید خواند و گفت: صدقه دفع بلا است و این کار معنوی باید همه‌گیر شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و ایجاد زیر‌ساخت‌های مناسب برای امور فرهنگی خاطر‌ نشان کرد: هر صنعتی که بخواهیم ایجاد کنیم به اندازه کشاورزی نمی‌توانیم آن را پوشش دهیم و توجه مسئولان به انتقال آب می‌تواند کمک زیادی هم در صنعت کشاورزی و هم دیگر صنایع داشته باشد.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول