اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار قزوین:

مصوبات شوراها منطبق با تولید ملی باشد

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: مصوبات و سیاست‌گذاری شورای اسلامی شهرها و روستاها منطبق با تولید ملی باشد.

مصوبات شوراها منطبق با تولید ملی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، منوچهر حبیبی بعد از ظهر شنبه در همایش سالروز ملی شورای شهرها و روستاها اظهار کرد: در استان قزوین 24 شورای اسلامی شهر و 128 شورای اسلامی روستا داریم که بر اساس مدارک و مستنداتی که برای ما ارسال کرده‌اند رتبه‌بندی آنها انجام شده است.

وی ادامه داد: در بخش شورای شهرها، شورای اسلامی شهر محمدیه رتبه نخست را به دست آورد و شورای اسلامی شهرهای قزوین و بوئین‌زهرا به ترتیب دوم و سوم شدند.

حبیبی اضافه کرد: در بخش روستاها نیز شورای اسلامی روستای قشلاق از شهرستان آبیک در رتبه نخست ایستاد و شورای اسلامی بخش رامند از بخش‌های شهرستان بوئین‌زهرا و روستای کمال‌آباد از توابع شهرستان البرز به ترتیب جایگاه دوم و سوم را به دست آوردند.

معاون عمرانی استانداری قزوین در ادامه با مهم شمردن وجود شوراها افزود: یکی از مصادیق مهم و بارز و عینی در اداره امور کشور شوراها هستند به‌ طوریکه یکی از ارکان اصلی کشور است چون از سطوح پایین جامعه به بالا انتخاب می‌شوند تا با درکی شایسته و تصمیم‌گیری درست نیازهای شهر و شهرستان و استان را شناخته و پاسخگو باشند.

وی در ادامه تشریح کرد: دموکراسی واقعی از شوراها نشأت می‌گیرد،حرکت در محور قانون برای مجموعه شوراها باید اصل اساسی باشد و در این راه هم از رهنمود‌های راهگشای مقام معظم رهبری نیز نباید غافل شوند.

حبیبی افزود: توسعه محلی از دغدغه‌های مهم است و در این راه توسعه‌های محلی و منطقه‌ای نباید فدای مصلحت‌گرایی شود.

وی با بیان اینکه اسلام بر پایه بنیان‌های فرهنگی بنا شده، تأکید کرد: تصمیم‌ها و اقدامات شوراها باید پیوست فرهنگی داشته باشد و در تمام اقدامات و تصمیم‌ها پیوست فرهنگی لحاظ شود.

این مقام مسئول در مورد زیبایی شهرها افزود: شهرها مهم‌ترین راه جلب رضایت شهروندان هستند و با جلب رضایت مردم کارها و برنامه‌ها زودتر و راحت‌تر حل می‌شود.

* شوراها کارهای خود را اطلاع‌رسانی کنند

وی در ادامه با بیان اینکه امسال پایان دوره سوم شوراهاست، بیان کرد: شوراها سعی داشته باشند کارها و اقدامات خود را به عموم مردم اطلاع‌رسانی کنند.

معاونت عمرانی استانداری قزوین خطاب به اعضای شوراها گفت: اعضا شوراها با تلاش پروژه‌های نیمه تمام شهرها را تکمیل کرده و از وعده‌های احساسی و غیر منطقی بپرهیزند.

وی شناسایی کدهای جدید درآمدی برای مجموعه شهر و روستا را از وظایف شوراها دانست و افزود: شوراهای شهرها و روستاها برای تحقق تولید ملی، اقدامات و راهکارهای اساسی را پیاده کرده و در جهت به ثمر نشاندن آن بکوشید.

حبیبی در خاتمه ‌یادآور شد: دولت و شهرداران باید برای صنوفی که اجناس خارجی می‌فروشند عوارض مضاعف بگیرند تا تولید ایرانی در خدمت مردم قرار بگیرد و از به‌کارگیری اتباع بیگانه جلوگیری‌های لازم به عمل آید تا در راستای تحقق رهنمود معظم‌له این شعار فرهنگ‌سازی شود و تولید ملی را در رأس کارها قرار دهیم.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول