اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میناب:

شوراها نباید از جوانان غافل باشند

خبرگزاری فارس: امام جمعه میناب گفت: شوراها در کنار پی‌گیری امور مردم توجه به جوانان را نباید فراموش کنند.

شوراها نباید از جوانان غافل باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب، حجت‌الاسلام میرزا حسین معتمدی‌فر عصر امروز در همایش اعضای شوراهای اسلامی در میناب با بیان اینکه دین اسلام نگاه ویژه‌ای به مشورت دارد، اظهار داشت: از ویژگی‌های بارز دین مبین اسلام است که پیامبر عظیم‌الشأن(ص) را که اشرف مخلوقات است و با وحی در ارتباط بود، ولی باز در قرآن سفارش به مشورت با مؤمنین می‌کند.

وی با ذکر حدیثی از مولی‌الموحدین بیان داشت: مشورت کردن عین عبادت است و هر کس که مستبدانه عمل کند به خطر خواهد افتاد.

امام جمعه میناب اداره و هدایت هر مجموعه‌ای را نیازمند مشورت دانست و اضافه کرد: مشاوره و بهره‌گیری از خرد جمعی بهترین پشتیبان برای هر انسان محسوب می‌شود.

وی با بیان ویژگی‌های افراد مشاور ادامه داد: کسانی را که انسان به عنوان مشاور انتخاب می‌کند باید خداترس، خردمند و باتجربه باشند.

معتمدی‌فر خطاب به اعضا شوراها بیان کرد: مشورت با افراد بخیل موجب عقب‌ماندگی است و انسان باید از مشورت با انسان‌های ترسو، حریص و دروغگو پرهیز کند.

وی با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته توسط شوراها گفت: اعضای شوراها باید مباحث نرم‌افزاری حوزه و منطقه خود را به دقت رصد و پی‌گیری کنند.

این مسئول از بیکاری قشر جوان به عنوان یکی از مشکلات اساسی در شهر و روستاها یاد کرد و افزود: جوانان بیکار بودند و با وام گرفتن به جوان بیکار بدهکار تبدیل شدند و با افتادن به زندان مشکلاتشان چند برابر شد.

امام جمعه میناب با بیان اینکه جوانان سرمایه مملکت به شمار می‌روند، بیان داشت: شوراها و مسئولان باید با الگو دادن به جوانان به این قشر عظیم کمک کنند.

وی گفت: بخش عظیمی از کشاورزی به علت خشک‌سالی دچار مشکل است و بسیاری از طرح‌ها نیز عملاً تعطیل شده و زمینه بسیاری از کارها فراهم نیست.

معتمدی‌فر عنوان کرد: برابر قانون دولت موظف است برای افراد متقاضی کار، شغل ایجاد کند.

وی از اعتیاد جوانان به عنوان معضلی بزرگ و خطرناک نام برد و اظهار داشت: مواد مخدر در کنار قرص‌های روان‌گردان در شهر و روستاها بیداد می‌کند و بسیاری نیز نسبت به آن بی‌خیال هستند.

امام جمعه میناب بیان کرد: سرمایه روستاها فقط زمین زراعی نیست بلکه سرمایه واقعی نیروهای جوان هستند که این‌گونه تلف می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه شورایی از یکی از روستاهای میناب به من مراجعه کرده و گفته‌اند که ما دزد را دستگیر کرده و تحویل نیروی انتظامی داده ولی صبح از دزد خبری نیست، گفت: ناامنی در میناب به جایی رسیده که در روز روشن گردنبند از گردن زن مردم می‌دزدند.

امام جمعه میناب با بیان اینکه هر کس بگوید امنیت در میناب عالی است حرف بی‌جایی نزده، ادامه داد: مردم میناب بچه نیستند که با یک آب‌نبات فریب بخورند و مشکل امنیت در میناب تنها با گذاشتن نیروی بیش‌تر حل نمی‌شود.

وی افزود: در بسیاری از خطبه‌های نماز جمعه بحث امنیت شهر را بارها مطرح کردم و در این راستا حس می‌کنم تنها هستم.

معتمدی‌فر بیان کرد: نمی‌دانم چرا برخی رسانه‌ها نیز در زمینه نبود امنیت مطلوب در میناب سکوت کرده و مشکلات را انعکاس نمی‌دهند.

وی هم‌چنین با بیان اینکه در میناب بیش از 70 مدرسه تخریبی وجود دارد، بیان کرد: اگر اتفاقی ناگوار برای فرزندان مردم در این مدارس فاقد استاندارد و تخریبی رخ دهد چه کسی پاسخ‌گو است.

معتمدی‌فر اوضاع بهداشتی شهر و روستاها را نابسامان ارزیابی کرد و گفت: مراکز بهداشتی باید فعالیت بیش‌تری داشته باشند.

وی با تشریح طرح شجره طوبی گفت: این طرح برای حضور فعال جوانان و نوجوانان در مساجد و اماکن دینی توسط سپاه در حال برنامه‌ریزی است که شوراها باید به آن توجه کنند.

توجه به جلوگیری از تصرف زمین‌های اطراف روستاها و ساماندهی قدمگاه‌ها و وجوهات آنان از دیگر موضوعاتی بود که امام جمعه میناب خواستار رسیدگی به آنها شد.

انتهای پیام/آ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول