اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌شمالی:

شوراهای اسلامی در تحقق تولید ملی مسئولیت دارند

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌شمالی گفت: شوراهای اسلامی در تحقق تولید ملی مسئولیت دارند.

شوراهای اسلامی در تحقق تولید ملی مسئولیت دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد،‌ ابوطالب شفقت ظهر امروز در جمع شوراهای اسلامی خراسان‌شمالی به نقش شوراهای اسلامی در تحقق منویات رهبری در سال تولید ملی اشاره کرد و اظهار داشت: اعضای شورای اسلامی در واقع مبلغ بیانات مقام معظم رهبری در زمینه تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در هر یک از مناطق هستند.

وی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین رویکرد استان در سال جاری تحقق پیام نوروزی رهبر فرزانه انقلاب است، افزود: حمایت از کالاهای تولید داخل می‌تواند به رونق اقتصادی و کار و اشتغال بینجامد.

نماینده عالی دولت در خراسان‌شمالی با اشاره به تأثیرگذاری شوراها خواستار مشارکت آنان در تحقق برنامه‌های سال تولید شد.

وی کارکرد شوراها را به عنوان نهاد برخواسته از بطن مردم برشمرد و گفت: همه ما برای سر و سامان دادن به حوزه مدیریتی خود مأموریتی با عنوان شورا داریم و یقیناً مشورت سبب از بین رفتن استبداد و به حداقل رسیدن خطا و اشتباه می‌شود.

استاندار خراسان‌شمالی با اشاره به افزایش اعتبارات تملک دارایی‌های استان برای اجرای طرح‌های عمرانی تصریح کرد: براساس بودجه سال 90، افزون بر 165 میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های عمرانی جذب شده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات عمرانی استان در سال گذشته نسبت به سنوات قبل افزایش قابل توجهی داشته است، اظهار امیدواری کرد تا این روند در سال 91 نیز محقق شود.

شفقت همچنین به دستاوردها و عملکرد استان در بخش صادرات و کشاورزی اشاره کرد و گفت:‌ میزان صادرات استان 5/2 برابر رشد داشته است.

وی اظهار داشت:‌ همچنین بخش زیادی از اعتبارات استان به توسعه بخش کشاورزی اختصاص یافته که این روند در سال جاری نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

امام جمعه بجنورد هم در این همایش از نظام شورایی به عنوان کارآمدترین نظام برای حل مشکلات یاد کرد و گفت: اسلام دین مبارزه با استبداد و خودکامگی است از این رو برای مسئله شورا و مشورت اهمیت زیادی قائل شده است.

آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز با اشاره به اینکه مشورت کردن همواره سبب جلوگیری از پشیمانی می‌شود، تصریح کرد: توسعه و پیشرفت مملکت در سایه مشورت در امور به دست می‌آید.

وی تاکید کرد: برای توسعه کشور و آینده‌ای بهتر و رفع مشکلات معیشتی مردم همواره نیاز به مشورت است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌شمالی نیز شمار اعضای شوراهای اسلامی سطح استان را دو هزار و 231 نفر عنوان کرد.

احمدرضا عفتی اظهار داشت: شوراهای اسلامی تاکنون منشاء خدمات ارزنده‌ای برای مردم و جامعه بوده‌اند.

به گزارش فارس، همایش شوراهای اسلامی خراسان‌شمالی در تالار کمپ پتروشیمی خراسان برگزار شد.

انتهای پیام/و10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول