اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در حاشیه همایش زمین پاک ساری عنوان شد

حقوق کم رفتگران شهرداری و اظهارات ضد و نقیض

خبرگزاری فارس: در همایش زمین پاک در حالی از حقوق کم و پرداختی رفتگران صحبت می‌شود که مسئولان مربوطه درد و ناله‌های مطرح شده را قبول ندارند.

حقوق کم رفتگران شهرداری و اظهارات ضد و نقیض

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، همایش زمین پاک در شهرستان ساری برگزار شد.

عضو شورای اسلامی شهر ساری در همایش مدیریت صحیح پسماند و صیانت از محیط زیست با لباس رفتگران شهرداری ساری وارد همایش شد و در کنار دیگر رفتگرانی که با خانواده‌های‌شان در این همایش حضور یافتند، نشست و با آنان درد و دل کرد.

صدایی که می‌گفت چهل روز است در سال جدید حقوق نگرفتیم، توجه مرا جلب کرد و این در حالی بود که رئیس شورای کارگری پیش آمد و گفت: در سال جدید جلسه‌ای برگزار نشد، به‌زودی حقوق کارگران شرکتی داده می‌شود.

غلامرضا بازاری یک فعال کارگری با اشاره به اینکه منتظر مصوبه جدید شورای عالی کار هستیم، تصریح کرد: اسفند ماه تمام عیدی و پاداش کارگران شرکتی شهرداری ساری بیش از یک و نیم میلیون تومان داده شد.

وی ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده همه کارگران تا پنجم هر برج به حق‌الزحمه قانونی خود می‌رسند.

بازاری از حضور 260 نیروی شرکتی از طرف شرکت کارسازان، کارگستر در شهرداری ساری خبر داد و گفت: 200 نفر از کارگران شرکتی در رفت و روب فعالیت دارند.

*40 روز است حقوق نگرفتیم

خانواده یکی از کارگران رفت و روب شهرداری ساری که در این همایش برای تجلیل حضور یافت در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه در سال جدید همسرم هنوز به حق الزحمه ماهانه خود نرسید، گفت: ساعت کاری همسرم از ساعت دو شب تا 10 صبح و بعد ازظهرها از ساعت یک تا 5 است، بیان داشت: این فعالیت شبانه‌روزی حقوق به موقع ندارد.

این همسر اضافه کرد: با تاخیر در روند حقوقی همسرم به امور روزانه خود نمی‌رسیم و این درحالی است که بیماری و پرداخت وام‌ها گریبانگیر ما می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: چاره‌ای نداریم باید با ناملایمات ساخت.

* با لباس کارگری احساس همدلی خود را به رفتگران ثابت کردم

عضو شورای اسلامی شهر ساری نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری با بیان اینکه امروز با پوشیدن لباس کارگری همدلی خود را به رفتگران ثابت کردم، گفت: امروز ثابت کردم پیرو پیامبر هستم، پیامبر دست کارگران را می‌بوسید نه مسئولان.

سید محمد آقامیری با اشاره به اینکه امروز در مقام معلم و عضو شورای اسلامی شهر ساری در کنار کارگزاران فقط لباس آنان را بر تن کردم، تصریح کرد: آیا خانواده‌ام توان پذیراشدن لباس کارگران رفت و روب را دارند.

وی ادامه داد: آنگونه که شهردار در این همایش گفت شورای شهر سیاستگذار است من در این مدت عضو بودنم سیاستگذاری ندیدم.

* حقوق ماهانه 4 میلیونی برای شهردار

آقامیری با بیان اینکه در سال جدید برای شهردار ساری حقوق ماهانه 4 میلیونی وضع شده است، خاطرنشان کرد: اگر حق فنی، پاداش و سنوات شهردار ساری محاسبه شود حقوق هر ماه حدود 10 میلیون تومان می‌شود.

وی اضافه کرد: ما شورانشینان شهر ساری حقوق خوبی داریم، برخی پزشک و استاد دانشگاه و جایگاه اجتماعی مناسبی داریم آیا می‌توانیم با ماهی 390 هزار تومان امور بگذرانیم.

این عضو شورای اسلامی شهر ساری تصریح کرد: 40 روز حقوق نگرفتن شرمندگی در مقابل خانواده است.

وی با بیان اینکه تجلیل از کارگران و خانواده‌های آنان باید مادی و معنوی باشد، یادآور شد:  لباس ما تمیز و اتوکشیده است، آیا می‌توانید بعد از 24 ساعت لحظه‌ای در کنار کارگران رفت و روب بنشینید.

* سابقه شرکتی بودن کارگران از 10 تا 15 ساله در شهرداری ساری

آقامیری به سنوات خدمت کارگران شرکتی در شهرداری ساری اشاره کرد و ابراز داشت: برخی از کارگران شهرداری ساری بیش از 10 تا 15 سال سابقه شرکتی بودن را دارند ولی جذب نشدند.

وی ادامه داد: کدام یک از اعضای شورای اسلامی شهر ساری به مدت 15 سال با حداقل حقوق کارمندی اکتفا کردند.

این مسئول با بیان اینکه دولت قانون جذب نیروهای شرکتی را وضع کرده است ولی در شهرداری ساری برای کارگران اجرا نمی‌شود، بیان داشت: به صورت کتبی قانون جذب نیروهای شرکتی با سابقه تذکر داده شد شهرداری و دیگر اعضای شورای اسلامی شهر ساری تمکین نکردند.

آقامیری خاطرنشان کرد: تحقق بخشنامه دولت برای کارگران در سال حمایت از تولید ملی و سرمایه کشور باید محقق شود.

وی اذعان داشت: انتظار داریم مدیر ارشد استان و تمام مسئولان استانی به مناسبت روز کارگر یک هفته با لباس کارگری ملبس شوند.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول