اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر یزد:

در شأن مردم یزد کار نکردیم/ رشد 20 درصد بودجه شهرداری یزد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: آن‌گونه که باید و شایسته مردم یزد بود در شورای شهر کار نکردیم و نتوانستیم حق مردم را ادا کنیم.

در شأن مردم یزد کار نکردیم/ رشد 20 درصد بودجه شهرداری یزد

حجت‌الاسلام حمیدرضا مطهریان امروز در آستانه روز ملی شوراها در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: امیدواریم در مدت زمان باقی مانده بتوانیم جبران مافات کنیم و بیش از گذشته اقدامات مفید داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در قانون اساسی کشور در مورد شورای شهر چند اصل وجود دارد به اصل ششم و هفتم و نیز اصل 100 قانون اساسی و 105 اشاره کرد و افزود: شوراها از ارکان تصمیم‌گیری در کشورند که این موضوع در اصل هفتم قانون اساسی اشاره شده است.

مطهریان با اشاره به وظایف شورای شهر با توجه به اصول قانون اساسی گفت: بیش ار 35 وظیفه در زمینه عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و خدماتی در شرح وظایف شوراها در قوانین مرتبط آمده است.

وی دوره فعالیت شوراها را چهار ساله عنوان کرد و یادآور شد: دوره فعالیت شورای سوم با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی فعالیت این دوره تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تمدید شد.

رئیس شورای شهر یزد به اقدامات شورا در سال گذشته اشاره کرد و مهم‌ترین وظیفه شورای شهر را نظارت بر عملکرد و مخارج شهرداری برشمرد.

وی هم‌چنین با بیان اینکه در سال گذشته 525 جلسه علنی با بیش از 2 هزار مصوبه داشته‌ایم، گفت: 70 درصد مصوبات مربوط به امور شهرداری و به نوعی مرتبط با شهروندان و امور روزمره شورا و شهرداری‌ها بوده است و 30 درصد آن نیز طرح‌هایی بوده که از سوی کمیسیون‌ها به شهرداری ابلاغ شده است.

مطهریان با اشاره به وجود کمیسیون‌های شش‌گانه شورای شهر گفت: برخی کمیسیون‌ها کم‌تر از یک ‌سال است که راه‌اندازی شده‌اند و برحسب نیازها و وظایف محوله فعالیت می‌کنند.

مطهریان در ادامه کمیسیون‌های شورای شهر را شامل کمیسیون عمران، فرهنگی و اجتماعی، برنامه و بودجه، تحول اداری و املاک، نظارت و پی‌گیری، کمیسیون خدمات شهری دانست و اظهار داشت: هر یک از کمیسیون‌ها با برگزاری جلسات متعدد و نیز مصوبات مختلفی که داشته‌اند در راستای عمران و آبادانی شهر گام برمی‌دارند.

وی از دیگر اقدامات شورا در سال گذشته را افزایش و تصویب بودجه شهرداری یزد به میزان 106 میلیارد تومان اعلام کرد.

مطهریان با اشاره به اینکه این بودجه در مقایسه با پارسال تا بیش از 20 درصد رشد نشان می‌دهد، تصریح کرد: از این میزان بودجه 36 درصد آن در بخش اعتبارات جاری و 64 درصد دیگر بقیه نیز در بخش عمرانی هزینه خواهد شد.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول