اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر اردبیل:

رقم 50 میلیارد تومانی دولت به شهرداری‌های اردبیل محقق نشده است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای شهر اردبیل گفت: رقم 50 میلیارد تومان کمک دولت به شهرداری‌های استان محقق نشده است.

رقم 50 میلیارد تومانی دولت به شهرداری‌های اردبیل محقق نشده است

حجت‌‌الاسلام محمدرضا سرداری که همزمان با روز ملی شوراها با خبرنگار فارس در اردبیل گفت‌وگو می‌کرد، با یادآوری اینکه سال به سال در کنار کاهش منابع در‌آمدی شهرداری کمک‌های دولت نیز تعدیل شده است، اظهار داشت: در سال‌های اخیر هر ساله از مبلغ مشخص کمک‌های دولتی به شهرداری‌ها به شیوه‌ها و طرق مختلف کاسته شده به طوری که شهرداری‌ها نیز به دلیل نداشتن منابع مالی کافی و پایدار نتوانسته‌اند بخشی از اعتبارات خود را صرف عمران و آبادانی مناطق شهری کنند.

وی خاطرنشان کرد: با تنظیم نامه‌ای در سفر چهارم رئیس جمهور از احمدی‌نژاد خواستیم تا رقم خوبی را برای شهرداری اردبیل در نظر بگیرد که به دلایل مختلف این کمک‌ها با رقم وعده داده شده 50 میلیارد تومان در کنار شهرداری اردبیل به شهرداری سایر مناطق و حتی دهیاری‌ها تعلق گرفت ولی به رغم مصوب شدن این رقم هنوز یک خط نامه نیز در این زمینه به شورای شهر اردبیل ارسال نشده و تحقق آن همچنان در هاله‌ای از ابهام است.

رئیس شورای شهر اردبیل یادآور شد: هر چند برخی از استان‌ها از این اعتبارات استفاده کرده‌اند که سفر استانی رئیس جمهور دیر‌تر از اردبیل به این شهرها انجام شده ولی امیدواریم با پیگیری و رایزنی مسئولان امر رقم 50 میلیارد تومان سفر رئیس جمهور اختصاص یابد تا بتوانیم در سال آخر شورای سوم این اعتبار را صرف عمران و آبادانی شهری کنیم.

سرداری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شورای شهر تاکنون در سه دوره مسئولیت خود توانسته است با انجام وظایف و اختیارات خود و همچنین تصدی‌گری بخشی از مسئولیت‌ها در حوزه عمران شهری و کمک به شهرداری در این حوزه موفق عمل کند، به خبرنگار فارس بیان داشت: یکی از اقدامات خوبی که در شورای سوم با درایت شهردار و هوشمندی شورا انجام شده تدوین برنامه پنج ساله برای توسعه عمران و آبادانی شهر اردبیل است که در قالب لایحه‌ای قرار است امسال در شورای سوم بررسی شده و تثبیت حرکت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در افق پنج ساله را شاهد باشیم.

این مسئول ادامه داد: ‌در این برنامه پنج ساله که به همت کارشناسان شهرداری و متخصصان این حوزه انجام می‌شود برای کلیه معابر عمومی انجام خدمات اولیه، بحث آسفالت‌ریزی، اصلاح جداول و بسیاری از حوزه‌های عمران شهری توجه جدی شده و لکه‌گیری و آسفالت و توسعه فضای سبز در اولویت قرار گرفته است.

رئیس شورای شهر اردبیل انتظارات مردم را به حق و به جا در توجه به عمران شهری توصیف کرد و افزود: اصلی که در یک مدیریت باید مدنظر باشد قدرت تصمیم‌گیری یک مدیر در چارچوب امکانات و منابع مالی است و شهرداری در حد وسع و توان مالی خود سعی می‌کند کارها را به پیش ببرد.

سرداری در پایان سخنان خود یکی از ضعف‌های اساسی اغلب شهرداری‌ها را نبود منابع پایدار مالی و پایین بودن در‌آمد مردم اعلام کرد و به خبرنگار فارس اظهار داشت: در شهر اردبیل نیز این ضعف با شدت و حدت وجود دارد و به رغم این مشکلات شهرداری با همراهی خوب شورا در تلاش است تا با تامین منابع مالی بتواند کارها را به سرانجام برساند.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول