اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در زمینه انتقال تیرهای چراغ برق از متن خیابان‌ها

ماموران شهرداری تبریز با تخریب اموال مانع عملیات‌ها می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با بیان اینکه شهرداری همکاری لازم در انتقال تیرهای برق ندارد، گفت: گاهی ماموران شهرداری با اقدام به شکستن تیرها یا بریدن شیلنگ کمپرسورها از فعالیت کارکنان شرکت جلوگیری می‌کنند.

ماموران شهرداری تبریز با تخریب اموال مانع عملیات‌ها می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی‌اکبر برقی‌مقدم  بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با استناد به بند دو تصویب‌نامه هیئت وزیران مصوبه شماره 3096 مورخه 65.2.4  اظهار کرد: در این بند تاکید شده در مواردی که اجرای برنامه‌های عمرانی شهرداری‌ها موضوع ماده پنج آیین‌نامه اجرای تبصره دو ماده 16 قانون نوسازی و عمران شهری مستلزم جابه‌جایی تاسیسات آب، برق، تلفن و گاز باشد، هزینه جابه‌جایی تاسیسات مزبور به عهده شهرداری‌هاست.

وی افزود: در سال‌های اخیر به دلیل بافت فرسوده، توسعه شهر تبریز با تعریض و احداث خیابان‌های جدید همراه بوده و جابه‌جایی تیرهای چراغ برق و قرار گرفتن آنها وسط خیابان‌ها موضوعی بود که در ماه‌های اخیر به مسئله‌ای مورد اختلاف بین اداره برق و شهرداری تبریز تبدیل شد.

برقی‌مقدم با بیان اینکه این کشمکش بین اداره برق و شهرداری تبریز آنقدر ادامه پیدا کرد که استاندار خود شخصاً وارد ماجرا شد، گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته که نتیجه نشست اداره برق، فرمانداری، استانداری و شهرداری تبریز در زمینه تعیین تکلیف تیرهای برق مورد مناقشه بود، در نهایت حل و فصل این معضل از طریق اداره برق به عهده گرفته شد.

وی با بیان اینکه حدود یک‌هزار و 500 اصله تیر برق در متن خیابان‌ها و کوچه‌های شهر تبریز وجود داشت که عملیات جابه‌جایی آنها از اسفند ماه سال گذشته آغاز شده است، تصریح کرد: تعداد 318 اصله تیر اعم از فشار متوسط و فشار ضعیف در سال 1390 و تعداد 212 اصله تا به امروز با هزینه‌ای بالغ بر 7 میلیارد ریال جابه‌جا شده است.

*ماموران شهرداری جابه‌جایی تیرهای برق را متوقف می‌کنند

برقی‌مقدم از عدم همکاری شهرداری تبریز با شرکت توزیع برق تبریز برای جابه‌جایی 970 اصله تیر در متن خیابان‌ها خبر داد و تصریح کرد: شرکت توزیع برق تبریز صرفاً صدور مجوز حفاری را از شهرداری درخواست دارد، اما متاسفانه گاهی وقت‌ها ماموران شهرداری با اقداماتی چون شکست تیرها، بریدن شیلنگ کمپرسورهای شرکت برق و ممانعت از فعالیت کارکنان این شرکت، عملیات انتقال تیرها را متوقف می‌کنند.

 وی افزود: جابه‌جایی هر تیر چراغ برق برای این اداره نزدیک به یک میلیون تومان هزینه دربرداشته که بابت آن گلایه‌ای نداریم اما خواهان همکاری شهرداری هستیم.

برقی‌مقدم تصریح کرد: تنها در قبال این هزینه‌هایی که از طریق ما صورت می‌گیرد از شهرداری صدور مجوز حفاری داریم تا بتوان با کابل‌کشی به تقویت برق و رفع نقص برق شهروندان در اسرع وقت پرداخت.

وی اضافه کرد: اما با وجود این، شهرداری همکاری لازم برای انتقال این تیرها ندارد و شرکت برق نیز صرفاً خواهان صدور مجوز حفاری از شهرداری است.

برقی‌مقدم اعلام کرد: برخلاف شهرداری تبریز، شرکت توزیع برق تبریز در شهرهای اسکو و آذرشهر که زیرمجموعه فعالیت این شرکت است، مشکلی ندارد و شهرداری‌های این دو شهر همکاری صمیمانه‌ای با ما دارند.

*تسریع در صدور مجوز مجازی

وی در ادامه از شهرداری تبریز خواست در امر صدور مجوز برای حفاری‌های این اداره همکاری لازم را داشته و ضمن سرعت بخشیدن به این امر، همکاری شود تا تامین برق مطمئن برای مشتریان و شهروندان تبریزی دچار مشکل نشود.

برقی‌مقدم تصریح کرد: همکاری شهرداری زیاد خوشایند نبوده و حتی گاهی پیش آمده که خود شهرداری خواهان جابه‌جایی تیر چراغ برق بوده و پس از اقدام برای کار، برای آن از ما مجوز درخواست کرده که اصلاً قابل قبول نیست.

وی گفت: تمام تلاش ما این است که در اسرع وقت نیاز شهروندان تامین شده و نواقص در سریع‌ترین زمان حل شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: پیش‌بینی ما این است که کار جابه‌جایی تیرهای چراغ باقی مانده تا پایان شش ماه نخست امسال به اتمام برسد.

وی افزود: هر چند زمان‌بندی مشخصی برای پایان کار متصور نیست اما در اولویت کارها قرار داده‌ایم تا تیرهای مانده در وسط خیابان‌ها که به دنبال بازگشایی خیابان‌ها صورت گرفته زودتر جابه‌جا شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز عنوان کرد: تیرهای برق یاد شده بیشتر در مناطق گلکار، نظام پزشکی، شنب غازان، سردرود، سرباز شهید و کوچه ارشد است که در برخی مواقع موجب مشکلاتی برای مردم می‌شود اما عدم همکاری شهرداری در انتقال این تیرها ما را از این کار بازداشته است.

برقی‌مقدم همچنین اظهار کرد:  مساحت زیرپوشش شرکت توزیع نیروی برق تبریز 4 هزار و 770 کیلومتر بوده که 2 میلیون و 300 هزار نفر را زیرپوشش قرار می‌دهد.

وی افزود: محدوده این شرکت از شمال به شهرستان ورزقان، از شرق به شهرستان بستان‌آباد و از غرب به شهرستان‌های شبستر و دریاچه ارومیه و از جنوب به شهرهای مراغه و عجب‌شیر قرار دارد.

برقی‌مقدم تصریح کرد: شرکت توزیع نیروی برق تبریز با بهره‌برداری از 2 هزار و 795 کیلومتر شبکه فشار متوسط هوایی و زمینی، 4 هزار و 806 کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی و زمینی، یک‌هزار و 493 مگاولت آمپر ظرفیت منصوبه، 4 هزار و 845 دستگاه ترانس‌های هوایی و زمینی در نقطه تماس بخش توزیع صنعت برق با 737 هزار و 377 مشترک قرار گرفته است.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول