اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عقب‌نشینی 300 تیر از 1500 تیر برق از متن خیابان‌ها

جابه‌جایی1200 تیر برق نیازمند تسریع در اعطای مجوز حفاری از شهرداری است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز از جابه‌جایی 300 تیر چراغ برق از متن خیابان‌های این شهر خبر داد و گفت: جابه‌جایی یک‌هزار و 200 تیر برق مانده در متن خیابان‌ها نیازمند تسریع در مجوز حفاری از سوی شهرداری است.

جابه‌جایی1200 تیر برق نیازمند تسریع در اعطای مجوز حفاری از شهرداری است

علی‌اکبر برقی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز ضمن گلایه از عدم همکاری لازم شهرداری تبریز و مناطق وابسته به آن اظهار کرد: تا امروز نزدیک به 300 تیر برق از یک‌هزار و 500 تیر برق تبریز نیازمند انتقال جابه‌جا شدند.

جابه‌جایی هر تیر برق یک میلیون تومان هزینه دارد

وی افزود: جابه‌جایی هر تیر چراغ برق برای این اداره نزدیک به یک میلیون تومان هزینه دربرداشته که بابت آن گلایه‌ای نداریم اما خواهان همکاری شهرداری هستیم.

برقی‌مقدم تصریح کرد: تنها در قبال این هزینه‌هایی که از طریق ما صورت می‌گیرد از شهرداری صدور مجوز حفاری داریم تا بتوان با کابل‌کشی به تقویت برق و رفع نقص برق شهروندان در اسرع وقت پرداخت.

وی افزود: با پیگیری‌هایی که تا امروز انجام داده‌ایم صدور این مجوز با تاخیر مواجه بوده و شهرداری هر روز بهانه‌ای مطرح می‌کند که جای گله دارد.

برقی‌مقدم تصریح کرد: همکاری شهرداری زیاد خوشایند نبوده و حتی گاهی پیش آمده که خود شهرداری خواهان جابه‌جایی تیر چراغ برق بوده و پس از اقدام برای کار، برای آن از ما مجوز درخواست کرده که اصلاً قابل قبول نیست.

وی گفت: تمام تلاش ما این است که در اسرع وقت نیاز شهروندان تامین شده و نواقص در سریع‌ترین زمان حل شود.

تمام تیرهای برق نیمه نخست امسال عقب‌نشینی می‌کنند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: پیش‌بینی ما این است که کار جابه‌جایی تیرهای چراغ باقی مانده تا پایان شش ماه نخست امسال به اتمام برسد.

وی افزود: هر چند زمان‌بندی مشخصی برای پایان کار متصور نیست اما در اولویت کارها قرار داده‌ایم تا تیرهای مانده در وسط خیابان‌ها که به دنبال بازگشایی خیابان‌ها صورت گرفته زودتر جابه‌جا شوند.

شهرداری سرعت جابه‌جایی تیرهای برق را کند می‌کند

برقی‌مقدم گفت: سرعت جابه‌جایی گاهی به دلیل موانعی که به وجود می‌آید با کندی مواجه می‌شود که یکی از دلایل آن خود شهرداری‌های مناطق هستند و گاهی هم اداره راهنمایی و رانندگی به دلیل ترافیک اجازه کار به ما نمی‌دهد.

وی در ادامه از شهرداری تبریز خواست در امر صدور مجوز برای حفاری‌های این اداره همکاری لازم را داشته و ضمن سرعت بخشیدن به این امر، همکاری شود تا تامین برق مطمئن برای مشتریان و شهروندان تبریزی دچار مشکل نشود.

گزارش فارس حاکی است، در سال‌های اخیر به دلیل بافت فرسوده، توسعه شهر تبریز با تعریض و احداث خیابان‌های جدید همراه بوده و در این میان مشکلی هر چند ساده تبدیل به یکی از معضلات جدی در حوزه شهری تبریز شده بود.

جابه‌جایی تیرهای چراغ برق و قرار گرفتن آنها وسط خیابان‌ها موضوعی بود که در چند ماه اخیر به مسئله‌ای مورد اختلاف بین اداره برق و شهرداری تبریز تبدیل و موجب شد حدود یک‌هزار و 500 تیر برق در وسط خیابان‌ها و کوچه‌های تبریز رها شده و شهروندان را با حوادثی مواجه کند.

پیگیری‌های مداوم خبرگزاری فارس موجب شد تا سازمان بازرسی، دادستانی، فرمانداری و استانداری وارد این ماجرا شوند تا جایی که فرماندار تبریز در جلسه‌ای با حضور شهردار تبریز، مدیرعامل برق منطقه‌ای و توزیع تبریز، دادستانی تبریز و سازمان بازرسی با امضای صورت‌جلسه‌ای دنبال حل مشکل باشد.

این بحث تا جایی پیش رفت که استاندار آذربایجان‌شرقی نیز به شخصه وارد این بحث و اختلاف شده و خواستار حل این معضل در نخستین فرصت شد.

از اواخر روزهای اسفند اداره برق تبریز کار جابه‌جایی یک‌هزار و 500 تیر برق مانده در وسط خیابان‌ها و کوچه‌های شهر تبریز را با اولویت آغاز کرد و تا به امروز نزدیک به 300 تیر چراغ برق تبریز جابه‌جا شده است.

انتهای پیام/ح10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول