اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر اردبیل:

درآمد شهرداری در شورای سوم 250 میلیارد تومان بوده است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای شهر اردبیل گفت: درآمد پنج ساله شهرداری در عمر شورای سوم شهر بالغ بر 250 میلیارد تومان بوده است.

درآمد شهرداری در شورای سوم 250 میلیارد تومان بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام محمدرضا سرداری صبح امروز در نشست اعضای شورای شهر اردبیل به مناسبت روز شوراها در اردبیل اظهار داشت: این رقم در حالی از طرف شهرداری اردبیل با تلاش‌ها و پیگیری‌های مختلف و مساعدت و همراهی مردم به دست آمده که کل بودجه شهرداری تبریز در سال گذشته با رقمی معادل یک‌هزار و 234 میلیارد تومان معادل پنج برابر درآمد پنج ساله شهرداری اردبیل است.

وی با بیان اینکه شوراها بر اساس اصل 100 قانون اساسی در شهرها، بخش‌ها و روستاها شکل گرفته و شاکله استانی و شورای عالی کشوری نیز برقرار شده است، خاطرنشان کرد: در اواخر سال 77 اولین انتخابات شوراها در کشور با درایت دولت اصلاحات برگزار شد و از سال 78 تا 82 اولین دوره شوراها در کشور شکل گرفت.

رئیس شورای شهر اردبیل با اشاره به اینکه عمر دوم شوراها نیز از سال 82 تا سال 86 بوده است، یادآور شد: به رغم اینکه دوره سوم نیز بر اساس مهلت چهار ساله باید سال 90 به پایان می‌رسید اما با تمدید دو ساله عمر شورای سوم ما هم اکنون در دومین سال وقت اضافه خود هستیم که توفیق خدمت در نظام اسلامی برای مردم شریف پیدا کردیم.

سرداری در ادامه سخنان خود بیان داشت: جایگاه شورا چه در بین مردم و چه قانون اساسی به عنوان یک نهاد مردمی و تاثیر‌گذار مشخص و مبرهن است به طوری که شوراها بازوان توانمند شهرداری‌ها به حساب می‌آیند و تنها بخشی از وظایف و اختیارات آنها احیا شده و هم اکنون به آن عمل می‌شود.

این مسئول افزود: اعضای شورای شهر برای پیشبرد امور شهری به همت شهرداری بودجه و در‌آمد سالانه را تدوین و در قالب برنامه‌ای تهیه می‌کند و در اختیار شهرداری برای اجرا قرار می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس شورای شهر اردبیل در پایان سخنان خود اظهار داشت: در اولویت‌بندی وظایف شوراها تصویب و ابلاغ بودجه سالانه با بررسی در کمیسیون‌های مختلف و همچنین بررسی درخواست‌های شهرداری در انجام مناقصه‌ها و صدور مجوزها در دستور کار است.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول