اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مازندران:

شورا تبلور عینی نظام مردم‌سالاری دینی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مازندران گفت: شوراها تبلور عینی نظام مردم‌سالاری دینی هستند.

شورا تبلور عینی نظام مردم‌سالاری دینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، ذات‌الله زارعی عصر امروز در همایش روز شوراها و تجلیل از شوراهای شهری، روستایی و دهیاران این شهرستان بیان داشت: شوراها زحمت‌کشان و فعالان بی‌مزد و مواجبی هستند که با تمام توان برای بهبود وضعیت رفاهی و اجتماعی منطقه خود گام برمی‌دارند.

وی افزود: در نظام‌های حکومتی دنیا دو نظام تمرکز و عدم تمرکز مدیریت دارند که هر چه تمرکز در نظام بیشتر باشد استبداد در آن بیشتر است.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مازندران تصریح کرد: امروزه بیشتر کشورهای دنیا به نظام عدم تمرکز روی آورده‌اند تا مدیریت‌ها به مناطق کشانده شده و از توانمندی ها، امکانات و ظرفیت مناطق دوردست نیز استفاده شود.

زارعی با اشاره به تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا ابراز داشت: در نظام اسلامی براساس آیات و احادیث شوراها تشکیل شد و براساس فصل 6، 7 و 100 تا 106 قانون جمهوری اسلامی جایگاه شورا تدوین و ترسیم شده تا شورا مباحث دینی را در اذهان متمرکز کند.

وی با تاکید تاسیس شوراها در سال 1358 با فرمان تاریخی امام راحل(ره) یادآور شد: دستور تشکیل شورا توسط امام صادر شد و قوانین و آیین‌نامه‌های آن توسط مجلس تصویب و ابلاغ شد.

زارعی ادامه داد: با توجه به دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی در سال 1377 نخستین انتخابات شوراها در شهر و روستا برگزار شده تا پارلمان‌های محلی شکل گیرد.

وی در بیان اهداف تشکیل شوراها اذعان داشت: جلوگیری از پیدایش استبداد، تک‌روی‌ها و خودکامگی در حوزه مدیریت اجرا، تامین منافع همه مردم، احساس شخصیت و مسئولیت و مشارکت مردمی در تعیین سرنوشت خود از مهمترین هدف‌های شوراها است.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مازندران صداقت را اصل نخست شوراها دانست و خاطرنشان کرد: شوراها چکیده و عصاره مردم هستند و چیزی که شورا را تهدید می‌کند دودستگی است که در مازندران کمتر شاهد آن هستیم.

به گزارش فارس، در این مراسم از شوراها و دهیاران برتر بخش های چهارگانه شهرستان آمل قدردانی شد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول